Πώς μπορούμε να κάνουμε το vegan μενού πιο απολαυστικό

Σπίτι
4/11/2021

Τα τελευταία χρόνια, η χορτοφαγία κερδίζει συνεχώς έδαφος και έχει αναδειχθεί σε μία από τις κορυφαίες διατροφικές τάσεις της εποχής μας. Είτε είμαστε χορτοφάγοι, είτε όχι, το σίγουρο είναι πως οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως η στροφή σε έναν πιο vegan τρόπο ζωής, έχει και σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό μας.

Σε κάθε περίπτωση, προτού πάρουμε την απόφαση να ακολουθήσουμε τη χορτοφαγική διατροφή στην πιο αυστηρή της εκδοχή, είναι σημαντικό να συμβουλευτούμε έναν διατροφολόγο, ούτως ώστε να είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε να λαμβάνουμε τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας. Ακόμη όμως και αν δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι να πούμε «ναι» στη vegan διατροφή, έχουμε κάθε λόγο να ανακαλύψουμε τον τρόπο για να κάνουμε το χορτοφαγικό μας μενού, λίγο πιο απολαυστικό. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως τα λαχανικά αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή και όσο πιο πράσινα και πολύχρωμα είναι τα πιάτα μας, τόσο το καλύτερο για την ευεξία μας.

Με αφορμή τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Αυστηρής Χορτοφαγίας, λοιπόν, ας ανακαλύψουμε μερικές επιλογές που μπορούν να κάνουν το vegan μενού μας πιο απολαυστικό και να αναδείξουν το γευστικό προφίλ της χορτοφαγικής διατροφής.

Αποφεύγουμε τη μονοτονία, όσο μπορούμε

Μπορεί να έχει κυριαρχήσει η εντύπωση πως η χορτοφαγική διατροφή δεν έχει επιλογές, αλλά εμείς είμαστε εδώ για να την ανατρέψουμε. Αναμφίβολα θα μας εκπλήξει το εύρος των χορτοφαγικών προϊόντων και συνταγών που έχουμε στη διάθεσή μας για να αυτοσχεδιάζουμε στην κουζίνα μας. Πέρα από το κρέας, τα γαλακτοκομικά, τα αβγά και όλα τα υπόλοιπα ζωικά προϊόντα, η μεσογειακή διατροφή περιέχει δεκάδες άλλα τρόφιμα, που προέρχονται από βλαστούς και καρπούς. Συνεπώς, μπορούμε να δημιουργήσουμε συνταγές που στηρίζονται κατά βάση σε ένα μοντέλο διατροφής που περιλαμβάνει φρούτα, ξηρούς καρπούς, χυμούς, δημητριακά, όσπρια και φυσικά, λαχανικά. Πιστέψτε μας, είναι δεκάδες οι επιλογές που θα έχουμε στο τραπέζι μας, ενώ μία ματιά στο διαδίκτυο, αρκεί για να ανακαλύψουμε μία πληθώρα νόστιμων και ιδιαίτερων συνταγών. Τι θα λέγατε για σαλάτα με πλιγούρι, φακές και λαχανικά; Μήπως να ετοιμάσετε χορταστικά vegan wraps με αβοκάντο και να τα συνοδεύσετε με ένα θρεπτικό smoothie με γάλα αμυγδάλου και μπανάνα;

Αραβική πίτα με λαχανικά

Αντλούμε έμπνευση από τις συνταγές των πιο gourmet vegan μενού

Τα περισσότερα καλά εστιατόρια σήμερα, περιλαμβάνουν στα μενού τους και κάποιες gourmet χορτοφαγικές επιλογές, για τους vegan πελάτες τους. Ίσως έχει έρθει, λοιπόν, η ώρα να βγάλουμε στην επιφάνεια τον σεφ που κρύβουμε μέσα μας, αντιγράφοντας τις συνταγές που έχουμε λατρέψει στα αγαπημένα μας εστιατόρια ή που μας προτείνουν γνωστοί σεφ. Άλλωστε, η γευστική μαγειρική είναι ένα επίκτητο χάρισμα και για τους περισσότερους από εμάς, προκύπτει συνήθως έπειτα από λίγο πειραματισμό στην κουζίνα. Με λίγα λόγια, όσο περίπλοκο και αν φαντάζει ένα εστιατορικό πιάτο, με μερικές δοκιμές και χρησιμοποιώντας και τη δική μας φαντασία, θα μπορέσουμε να το ολοκληρώσουμε.

Επενδύοντας σε φρέσκα και υψηλής ποιότητας τρόφιμα και μπαχαρικά

Τέλος, αν θέλουμε να κάνουμε πιο απολαυστικό το vegan μενού, είναι σημαντικό να επενδύσουμε στις πρώτες ύλες που θα χρησιμοποιήσουμε για τα πιάτα μας. Για επιπλέον γεύση, λοιπόν, καλό είναι να έχουμε πάντα στο ψυγείο μας φρέσκα υλικά και υψηλής ποιότητας τρόφιμα, δηλαδή πρώτες ύλες που μπορούν να δίνουν εύκολα στις συνταγές μας επιπλέον γεύση και σε εμάς, τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Ακόμη πιο σημαντικό όμως, είναι να έχουμε στα ντουλάπια της κουζίνας μας πολλά και διαφορετικά μπαχαρικά και βότανα, που με μία κίνηση θα μπορούν να μας «ταξιδεύουν» ανά τον κόσμο, μέσα από τις γεύσεις και τα αρώματά τους. Από βασιλικό μέχρι ρίγανη και από μέντα μέχρι κόλιανδρο, μαστίχα, σαφράν, κάρι, κουρκουμά, κύμινο, μοσχοκάρυδο, αστεροειδή γλυκάνισο, πιπέρι καγιέν και μεταξύ άλλων, σκόρδο και τζίντζερ σε σκόνη. Επίσης, τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν εξαιρετικές και θρεπτικές προσθήκες για την κουζίνα μας, αφού θα τα απολαμβάνουμε τόσο σκέτα ως σνακ, όσο και ως μέρη μιας συνταγής.

Ψωμί με λαχανικά

Στην περίπτωση που θέλουμε να ακολουθήσουμε τη χορτοφαγική διατροφή πάντως, η σωστή οργάνωση, τόσο του καλαθιού με τα ψώνια μας, όσο και του μενού της εβδομάδας, αποτελεί το «κλειδί» για ένα πλούσιο και ολοκληρωμένο μενού. Αυτόν τον μήνα, λοιπόν, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυστηρής Χορτοφαγίας, βάζουμε στη διατροφή μας μερικές απλές vegan συνταγές, εντάσσοντας σε αυτές στοιχεία που θα εξιτάρουν τον ουρανίσκο μας. Έτσι, θα κάνουμε ένα ωφέλιμο και γευστικό δώρο στον οργανισμό και το σώμα μας και ταυτόχρονα, θα βάλουμε μία «νότα» ευεξίας στην καθημερινότητά μας, υιοθετώντας παράλληλα πιο πράσινες και φιλικές προς το περιβάλλον διατροφικές συνήθειες.