Πώς να μάθετε στα παιδιά σας να ετοιμάζουν μόνα τους το κολατσιό για το σχολείο

Μία προσφορά από Fairy
fairy-pos-na-mathete-sta-paidia-sas-na-etoimazoyn-mona-toys-to-kolatsio-gia-to-sxoleio
0
Έχετε πολλές υποχρεώσεις και τα παιδιά σας ζητούν μια δόση ανεξαρτησίας; Να η λύση: αφήστε τα να ετοιμάσουν εκείνα το φαγητό για το σχολείο!

Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείτε από τη δύναμη της συνήθειας και να θέλετε να περνάει από το χέρι σας καθετί που έχει να κάνει με τα παιδιά σας: από το καθάρισμα των δωματίων τους και το δίπλωμα των ρούχων τους μέχρι το μαγείρεμα και το καθάρισμα μετά από κάθε γεύμα. Αν, όμως, θέλετε να γίνουν ανεξάρτητα και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, θα πρέπει να αφήσετε κατά μέρος αυτή τη συνήθεια!

Η προετοιμασία του κολατσιού για το σχολείο είναι ό,τι πρέπει για να ξεκινήσετε: θα σας δώσει την ευκαιρία να τους διδάξετε υγιεινές διατροφικές συνήθειες, θα ενισχύσει τη δημιουργικότητα, την υπευθυνότητα και την αυτοπεποίθησή τους και, παράλληλα, θα ελαφρύνει λίγο τη λίστα με τις καθημερινές σας υποχρεώσεις.

Με λίγη καθοδήγηση και ενθάρρυνση από εσάς, πολύ σύντομα θα ετοιμάζουν μόνα τους και με ιδιαίτερη προθυμία υγιεινά, ισορροπημένα γεύματα που θα ανυπομονούν να δοκιμάσουν. Κι εσείς θα αισθάνεστε περήφανες που γίνονται όλο και πιο ανεξάρτητα!

1. Ξεκινήστε από μικρή ηλικία

Ακόμη κι αν πιστεύετε ότι τα βλαστάρια σας δεν είναι έτοιμα να ετοιμάζουν μόνα τους το φαγητό τους, βάλτε τα να σας βοηθήσουν. Ζητήστε τους να σας φέρουν υλικά από το ψυγείο, να διαλέξουν το φρούτο που θέλουν από τη φρουτιέρα, να σας βοηθήσουν να αλείψετε το βούτυρο ή τη μαγιονέζα ή ακόμα και να σας βοηθήσουν στο καθάρισμα. Όταν έρθει η ώρα για το πλύσιμο των πιάτων, δώστε τους το μπουκάλι του υγρού πιάτων Fairy Ultra και αφήστε τα να ρίξουν λίγες σταγόνες στο σφουγγαράκι (λίγες μόνο σταγόνες αρκούν για να διαλύσουν λίπη και υπολείμματα φαγητού από τα πιάτα)!

2. Μάθετέ τους τα βασικά

Ανάλογα με την ηλικία τους, ενδεχομένως να χρειαστεί να κάνετε πρώτα μια συζήτηση μαζί τους σχετικά με τη νέα αυτή ευθύνη που θα κληθούν να αναλάβουν. Εξηγήστε τους ότι πλέον έχουν μεγαλώσει αρκετά και θεωρείτε ότι είναι έτοιμα να αναλάβουν εξ ολοκλήρου την προετοιμασία του φαγητού που θα παίρνουν μαζί τους στο σχολείο. Συζητήστε τα οφέλη που θα αποκομίσουν από τον νέο τους ρόλο, μεταξύ άλλων ότι θα έχουν πλέον μεγαλύτερη ελευθερία να επιλέγουν μόνα τους το καθημερινό φαγητό τους! Στη συνέχεια, περιγράψτε τους ποιες τροφές πρέπει να περιέχει ένα υγιεινό γεύμα: ψωμί ολικής άλεσης, σάντουιτς ή αράβικη πίτα με κάποια πηγή πρωτεΐνης και λαχανικά (π.χ. κοτόπουλο, αβγό ή φυστικοβούτυρο, μαρούλι, ντομάτα ή αγγούρι), φρούτο, γιαούρτι, κάποιο υγιεινό σνακ όπως στικς καρότου ή ένα κομμάτι τυρί και άφθονο νερό ή έναν χυμό. Και, φυσικά, μια μικρή λιχουδιά!

3. Επιβλέψτε τη διαδικασία

Αν τα παιδιά σας δεν σας έχουν βοηθήσει ποτέ πριν στην κουζίνα, προφανώς θα χρειαστεί να τους δείξετε τα πάντα, από το πώς να φτιάχνουν σάντουιτς και πόσο τυρί πρέπει να τρίψουν μέχρι πώς να κλείνουν σωστά τα καπάκια από τα τάπερ. Αφού, λοιπόν, τους δείξετε όλα όσα πρέπει να κάνουν, φροντίστε να κάνετε πίσω και να τα αφήσετε να πάρουν τα ηνία. Όσο περισσότερο ασχολούνται μόνα τους, τόσο περισσότερη αυτοπεποίθηση θα αποκτούν και θα έχουν καλύτερη επίγνωση της όλης διαδικασίας.

4. Δώστε τους τη δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά σε όλα τα στάδια της προετοιμασίας

Συζητήστε για τα αγαπημένα τους φαγητά και κάντε μαζί τη λίστα με τα ψώνια που θα χρειαστούν: υλικά για νόστιμα σάντουιτς, αγαπημένα φρούτα και λαχανικά για φρουτοσαλάτες και στικς λαχανικών, καθώς και άλλα σνακ όπως κρακεράκια, σταφίδες και ποπ κορν. Πηγαίνετε μαζί στο μανάβικο και το σούπερ μάρκετ για να αγοράσετε τα υλικά και αφήστε τα να διαλέξουν ένα καινούργιο δοχείο φαγητού. Αυτό θα τα βοηθήσει να ενθουσιαστούν περισσότερο με την ιδέα της νέας αρμοδιότητάς τους. 

5. Θέστε τις κατάλληλες βάσεις

Ενθαρρύνετε τα παιδιά να σας βοηθούν να τακτοποιείτε τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ και δώστε τους το δικό τους ράφι στα ντουλάπια της κουζίνας και το ψυγείο για να βάζουν αποκλειστικά τα υλικά για το κολατσιό τους. Έτσι, θα μπορούν να βρουν εύκολα ό,τι κι αν χρειαστούν. Κολλήστε μια λίστα με εύκολα βήματα δίπλα στον χώρο που τους παραχωρήσατε (αν είστε καλλιτεχνική φύση, μπορείτε να προσθέσετε και μικρά σχεδιάκια!) σχετικά με το τι πρέπει να περιέχει ένα ολοκληρωμένο γεύμα, για να μην εμφανιστούν στο σχολείο με τρεις σοκολάτες και δύο σακουλάκια πατατάκια.

6. Δώστε τους εναλλακτικές επιλογές

Αν το παιδί σας τρελαίνεται μόνο για γλυκά ή ανθυγιεινά σνακ και απορρίπτει καθετί υγιεινό, προτείνετέ του εναλλακτικές, όπως κρακεράκια ή μπισκότα βρώμης με χούμους ή τυρί κρέμα, αντί για πατατάκια. Αγοράστε διάφορα είδη ψωμιού, από αράβικες πίτες ολικής άλεσης και μπαγκέτες μέχρι μικρά πολύσπορα ψωμάκια για να του εξάψετε το ενδιαφέρον. Ποιος είπε ότι τα υγιεινά γεύματα πρέπει να είναι και βαρετά; Και θυμηθείτε να αποφεύγετε να βάζετε στα σάντουιτς λαχανικά που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό. Τα ντοματίνια και οι φέτες αγγουριού είναι δύο εξαιρετικά σνακ, αλλά μπορούν να κάνουν το σάντουιτς να μαλακώσει πολύ με αποτέλεσμα το παιδί σας να χάσει την όρεξη τόσο για το φαγητό του όσο και για τη νέα του αρμοδιότητα.

7. Βάλτε πρόγραμμα

Αποφασίστε από κοινού πότε είναι η καλύτερη στιγμή για να προετοιμάζει το φαγητό του. Αν ξυπνάει γενικά νωρίς το πρωί, μπορεί να το ετοιμάζει προτού φύγει για το σχολείο. Αν πάλι είναι από τα παιδιά που το πρωί τρέχουν και δεν φτάνουν, είναι καλύτερο να συμφωνήσετε να ετοιμάζει το κολατσιό του αποβραδίς.

0
85b6f89b-41ca-3267-86ac-72365fff771b3805489015077684509
ΚΟΥΠΟΝΙ
€ 3.00
Έκπτωση για την αγορά μιας οποιασδήποτε συσκευασίας Fairy πλυντηρίου πιάτων

Πρόσθεσε το σχόλιό σου

Πιστεύουμε ότι θα σου αρέσει