Πώς να μειώσεις τους πόνους περιόδου

Ευ Ζην
4/08/2020
Ανακάλυψε παρακάτω μερικούς τρόπους για να ανακουφιστείς από τους πόνους της περιόδου!

Ο ερχομός της περιόδου σου είναι μια συναρπαστική στιγμή. Σημαίνει ότι γίνεσαι ή είσαι ήδη μια υγιής γυναίκα. Οι πόνοι που εμφανίζονται ως συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου, όμως, δεν είναι και τόσο ευχάριστοι. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι πρέπει να υποφέρεις. Ας δούμε τι είναι το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο και πώς μπορείς να νιώσεις ανακούφιση από τους πόνους περιόδου!

 

Τι είναι το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο;

 

Ως προεμμηνορροϊκό σύνδρομο ή PMS εννοούμε τα σωματικά και συναισθηματικά συμπτώματα που εμφανίζεις λίγο προτού σου έρθει περίοδος. Οι πόνοι περιόδου είναι μέρος του PMS και είναι φυσιολογικοί. Όλες οι γυναίκες βιώνουν τέτοιους πόνους κάποια στιγμή. Αν μάθεις πώς να μειώνεις τον πόνο περιόδου θα μπορείς να παραμένεις δραστήρια και γεμάτη αυτοπεποίθηση. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μειώσεις τους πόνους περιόδου. Πρώτα, όμως, είναι σημαντικό να κατανοήσεις τι είναι αυτό που τους προκαλεί.

 

Τι προκαλεί τους πόνους περιόδου;

 

Ο πόνος περιόδου –δηλαδή οι κράμπες που σε πιάνουν– προκαλείται από χημικές ουσίες του οργανισμού που ονομάζονται προσταγλανδίνες, οι οποίες κάνουν τη μήτρα να συσπάται για να απομακρύνει την επένδυσή της, δηλαδή το αίμα που αποβάλλεις όταν έχεις περίοδο.

Αυτές οι συσπάσεις της μήτρας είναι ο λόγος που αισθάνεσαι παρατεταμένο πόνο ήπιας ή μέτριας έντασης χαμηλά στην κοιλιά τις ημέρες πριν από την περίοδο και κατά τη διάρκειά της. Οι κράμπες περιόδου συνήθως ξεκινούν μία ή δύο ημέρες προτού να σου έρθει περίοδος και σταματούν μία ή δύο ημέρες αφότου η περίοδός σου ξεκινήσει.

 

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να νιώσεις ανακούφιση από τους πόνους περιόδου –ακόμα και χωρίς να χρειαστεί να βγεις από το σπίτι!

 

Αντιμετώπιση του πόνου περιόδου στο σπίτι

 

Οτιδήποτε βοηθά τους μυς σου να χαλαρώσουν θα σου χαρίσει ανακούφιση από τους πόνους περιόδου. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους παρακάτω απλούς τρόπους για να απαλύνεις τον πόνο:

 

1) Μείνε ζεστή

Η θερμότητα διευκολύνει τη διάταση και τη χαλάρωση των μυών, απαλύνοντας τον πόνο της περιόδου. Μπορείς να κάνεις ένα ζεστό μπάνιο, να πάρεις αγκαλιά μια θερμοφόρα ή να κουλουριαστείς κάτω από την αγαπημένη σου κουβέρτα. Ορισμένες φορές βοηθάει και το να πιεις κάποιο αφέψημα βοτάνων.

 

2) Ασκήσου

Η άσκηση –τι έκπληξη! – είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να νιώσεις ανακούφιση από τους πόνους περιόδου. Αν και η άθληση μπορεί να είναι το τελευταίο πράγμα που θέλεις να κάνεις όταν σε πιάνουν προεμμηνορροϊκές κράμπες, αξίζει να το δοκιμάσεις. Αυτό συμβαίνει επειδή η άσκηση αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος, που βοηθά τους μυς να χαλαρώσουν. Επίσης, απελευθερώνει χημικές ουσίες που ονομάζονται ενδορφίνες. Είναι οι φυσικές χημικές ουσίες της «χαράς» που παράγει ο οργανισμός σου, οι οποίες αλλάζουν τον τρόπο που αντιλαμβάνεσαι τον πόνο και ανεβάζουν τη διάθεσή σου.

 

3) Πίνε νερό

Ένας άλλος τρόπος για να νιώσεις ανακούφιση από τους πόνους περιόδου, είναι να παραμένεις ενυδατωμένη. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πίνεις πολύ νερό και να αποφεύγεις οτιδήποτε μπορεί να σε αφυδατώσει, όπως η καφεΐνη και οι αλμυρές τροφές. Το νερό βοηθά και στη μείωση του πρηξίματος. Το πρήξιμο, που είναι ένα δυσάρεστο συναίσθημα από μόνο του, μπορεί να κάνει τους πόνους περιόδου ακόμα πιο έντονους.

 

4) Πάρε ένα παυσίπονο για καταπολέμηση της φλεγμονής

Αν όλα τα άλλα αποτύχουν, συζήτησε με τη μητέρα σου ή τον πατέρα σου το ενδεχόμενο να πάρεις κάποιο παυσίπονο που χορηγείται χωρίς συνταγή γιατρού.

 

5) Κάνε μασάζ

Η θεραπεία με μασάζ τονώνει την κυκλοφορία του αίματος, που με σειρά της ανακουφίζει τους πόνους περιόδου. Παράλληλα, το μασάζ διευκολύνει τη χαλάρωση και τη διάταση των μυών σου, που βοηθά να καταπολεμηθούν οι κράμπες. Επιπλέον, χαρίζει μια υπέροχη αίσθηση. Εμπρός, λοιπόν, απόλαυσέ το!

 

6) Απόφυγε συγκεκριμένες τροφές

Οι τροφές που προκαλούν κατακράτηση υγρών θα κάνουν τις κράμπες σου ακόμα πιο έντονες. Επίσης, αυξάνουν το πρήξιμο, που δεν το λες και ευχάριστο! Η καφεΐνη και οι αλμυρές τροφές πρέπει να αποφεύγονται. Οπότε, λέγοντας όχι στα πατατάκια και τις μεγάλες κούπες καφέ πριν από την περίοδό σου, ο πόνος μπορεί να είναι πιο ήπιος.

 

Μην ξεχάσεις να είσαι προετοιμασμένη για την περίοδό σου!

 

Οι πόνοι της περιόδου μπορεί να μην είναι ευχάριστοι, αλλά έχουν τη χρησιμότητά τους, καθώς σε ειδοποιούν ότι η περίοδός σου πλησιάζει. Αυτό θα σου εξασφαλίσει τον χρόνο που χρειάζεσαι για να βεβαιωθείς ότι έχεις αρκετές Always Platinum στην τσάντα, το ντουλαπάκι ή το μπάνιο σου.