Πώς να μειώσεις την ανάγκη για ούρηση κατά τη διάρκεια της νύχτας

Ευ Ζην
30/07/2021

Η έλλειψη ενός καλού νυχτερινού ύπνου, μπορεί πραγματικά να σου χαλάσει την ημέρα. Τα πάντα μοιάζουν να σε ενοχλούν. Γι’ αυτόν τον λόγο, το να ξυπνάς με γεμάτη κύστη, πολλές φορές, κατά τη διάρκεια της νύχτας, μπορεί να είναι κάτι περισσότερο από μια στιγμιαία ενόχληση: αυτές οι επιπλέον διαδρομές προς το μπάνιο, μπορεί να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο. Φυσικά, το να σηκώνεσαι για να πας στην τουαλέτα στη μέση της νύχτας είναι κάτι αρκετά σύνηθες, αλλά αν συμβαίνει δύο ή περισσότερες φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας, ίσως να αποτελεί σημάδι ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά.

Η ούρηση κατά τη διάρκεια της νύχτας, γνωστή και ως νυκτουρία, μπορεί να σε εμποδίζει από το να λάβεις την ξεκούραση που χρειάζεσαι. Κάποιες φορές, η νυκτουρία μπορεί να οφείλεται σε ουρολοίμωξη ή στην κατανάλωση μεγάλης ποσότητας υγρών πριν από τον ύπνο. Σε άλλες περιπτώσεις, η νυκτουρία ενδέχεται να προκαλείται από την υπερπαραγωγή ούρων από το σώμα σου. Συνήθως, αυτό συμβαίνει λόγω ενός υποκείμενου ιατρικού προβλήματος, που πρέπει να αποκλείσεις με τον/την ιατρό σου, όπως:

  • Λοίμωξη της ουροδόχου κύστης
  • Λοίμωξη των νεφρών
  • Πρόπτωση κύστης
  • Οίδημα ή πρήξιμο των κάτω άκρων
  • Υπνική άπνοια
  • Διαβήτης
  • Ηπατική ανεπάρκεια
  • Νευρολογικές νόσοι, όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ ή η νόσος του Πάρκινσον

Πιο απλά, η ούρηση τη νύχτα, μπορεί επίσης να είναι σύμπτωμα υπερδραστήριας κύστης.

Η υπερδραστήρια κύστη προκαλείται από τους μυς της κύστης που συσπώνται και συστέλλονται ακούσια, ακόμα κι αν η κύστη δεν είναι γεμάτη. Αυτό μπορεί να σε κάνει να τρέχεις στην τουαλέτα ή, όπως στην περίπτωση της νυχτερινής ακράτειας, να βρέχεις το κρεβάτι σου. Η υπερδραστήρια κύστη ενδέχεται να οφείλεται σε βλάβη των νεύρων από προηγούμενο χειρουργείο στην περιοχή της πυέλου ή σε νευρολογική νόσο, όπως η πολλαπλή σκλήρυνση ή η νόσος του Πάρκινσον. Σε κάποιες περιπτώσεις, ένας ιδιαίτερα δύσκολος τοκετός, μπορεί να βλάψει τους γύρω μυς, τους ιστούς και τα νεύρα που περιβάλλουν την κύστη, με αποτέλεσμα να αποκτήσεις μία ευαίσθητη κύστη. Μάθε περισσότερα για τις αιτίες της ακράτειας εδώ.

Το σώμα μας παράγει λιγότερα ούρα όσο κοιμόμαστε. Ωστόσο, αυτό σημαίνει ότι τα ούρα που παράγουμε είναι πιο συμπυκνωμένα και όξινα, πράγμα που μπορεί να ερεθίσει την ευαίσθητη κύστη, προκαλώντας σπασμούς που θα σε ξυπνήσουν με την ανάγκη να ουρήσεις.

Κατά περίπτωση, η νυχτερινή ακράτεια ενδέχεται να σε αφήσει με βρεγμένα σεντόνια το πρωί. Αν έχεις ευαίσθητη κύστη που κάνει ακούσιους σπασμούς, είναι πιθανό να μην ξυπνήσεις εγκαίρως για να χρησιμοποιήσεις την τουαλέτα. Η νυχτερινή ακράτεια αυτού του τύπου, αντιμετωπίζεται καλύτερα με μερικές αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Με τον κατάλληλο σχεδιασμό, μπορείς να ξανακερδίσεις τον ύπνο σου. Εδώ έχουμε συγκεντρώσει ορισμένα tips που δε θα επιτρέψουν στην κύστη σου να σου στερήσει τον βαθύ, ξεκούραστο ύπνο που χρειάζεσαι.

Απόφυγε την κατανάλωση υγρών πριν από τον ύπνο

Απόφυγε την κατανάλωση όλων των υγρών, και του νερού, από μια ώρα και μετά το βράδυ. Κάποιοι άνθρωποι θεωρούν ότι το να μην πίνουν καθόλου υγρά, τρεις με τέσσερις ώρες πριν από τον ύπνο, είναι πολύ αποτελεσματικό για την ελάττωση των νυχτερινών επισκέψεων στην τουαλέτα, καθώς και της νυχτερινής ακράτειας. Ωστόσο, αν το εφαρμόσεις, μην περιορίσεις την καθημερινή ενυδάτωσή σου –είναι πολύ σημαντικό να πίνεις αρκετό νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας! Δοκίμασε να θέσεις διαφορετικά χρονικά όρια, ώστε να δεις τι λειτουργεί καλύτερα για εσένα. Με μικρές αλλαγές στις καθημερινές σου συνήθειες, είναι πιθανό να πεις «αντίο» στη νυχτερινή ακράτεια.

Προτίμησε υγρά φιλικά προς την ουροδόχο κύστη

Ορισμένα υγρά είναι γνωστό ότι διεγείρουν την υπερδραστήρια κύστη, προκαλώντας σπασμούς που σε κάνουν να πετάγεσαι από τα όνειρά σου, με την ανάγκη να επισκεφθείς την τουαλέτα. Η καφεΐνη είναι γνωστό διουρητικό και διεγερτικό, που σημαίνει ότι αυξάνει τη δραστηριότητα της κύστης. Αυτό δεν το θέλεις, αν ήδη αντιμετωπίζεις υπερδραστήρια κύστη, ειδικά αν εμφανίζεις την τάση για ακράτεια κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Η καφεΐνη και τα αλκοολούχα ποτά μπορεί να αποτελούν τους μεγαλύτερους και πιο γνωστούς «φταίχτες», γνώριζες όμως ότι και τα αναψυκτικά, όπως η σόδα ή τα ανθρακούχα ροφήματα, λειτουργούν επίσης ερεθιστικά προς την κύστη; Το ανθρακικό σε αυτά τα ποτά μπορεί να ερεθίσει την κύστη σου. Το καλύτερο είναι να τα αποφύγεις.

Επί δύο πριν από τον ύπνο

Άδειασε δύο φορές την κύστη σου προτού ξαπλώσεις. Ενδεχομένως να σε βοηθήσει το να χρησιμοποιήσεις την τουαλέτα μία φορά, προτού να βουρτσίσεις τα δόντια σου και άλλη μία φορά αμέσως μετά, ώστε τυχόν ούρα που δεν απομακρύνθηκαν την πρώτη φορά, να φύγουν με τη δεύτερη.

Εξέτασε το ενδεχόμενο φαρμακευτικής αγωγής

Υπάρχουν φάρμακα που μπορούν να χαλαρώσουν τους μυς της κύστης, μειώνοντας έτσι τους σπασμούς. Μίλησε στον ή την ιατρό σου για να δεις αν αυτό αποτελεί κατάλληλη επιλογή δράσης για τα συμπτώματα που σου προκαλεί η νυχτερινή ακράτεια και για τον τρόπο ζωής σου.

Χρησιμοποίησε προϊόντα για την ακράτεια ούρων, όπως τα ALWAYS DISCREET

Μέχρι να αποδώσουν οι στρατηγικές πρόληψης για την ούρηση κατά τη διάρκεια της νύχτας, δοκίμασε να χρησιμοποιήσεις προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί για την απώλεια ούρων, όπως τα σερβιετάκια, οι σερβιέτες και τα εσώρουχα ALWAYS DISCREET, που σε προστατεύουν από τη νυχτερινή ακράτεια. Απορροφούν υγρά και οσμές μέσα σε δευτερόλεπτα, προσφέροντάς σου την άνεση που χρειάζεσαι για έναν καλό νυχτερινό ύπνο. Επιπλέον, διατίθενται σε διαφορετικά μεγέθη και επίπεδα απορροφητικότητας, ώστε να ανταποκρίνονται σε πληθώρα αναγκών προστασίας.