Πως να αντιμετωπίσετε την κινητική ναυτία

Πως να αντιμετωπίσετε την κινητική ναυτία

Ο Γιώργος ζαλίζεται στο καρουζέλ, η Άννα ανακατεύεται πάντα όταν ταξιδεύει με αεροπλάνο και η σκέψη και μόνο ταξιδιού με καράβι σας κάνει να ζαλίζεστε...


Μοιραζόμαστε μαζί σας ορισμένες συμβουλές για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί όλη η οικογένειά σας να καταπολεμήσει την κινητική ναυτία. Κανείς δεν έχει ανοσία στην κινητική ναυτία. Με το κατάλληλο ερέθισμα, η φρικτή αυτή αίσθηση ναυτίας και ζαλάδας μπορεί να επηρεάσει οποιονδήποτε.

Παρόλα αυτά, ορισμένοι άνθρωποι είναι πιο ευαίσθητοι από άλλους. Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νόσων των ΗΠΑ, τα παιδιά μεταξύ 2 και 12 ετών είναι ιδιαίτερα επιρρεπή. Το ίδιο ισχύει και για τις γυναίκες, ιδιαίτερα όταν είναι έγκυες, έχουν περίοδο ή κάνουν ορμονοθεραπεία.

Αν εσείς ή κάποιο μέλος της οικογένειάς σας δίνει συχνά μάχη με την κινητική ναυτία, τότε οι οδηγίες που ακολουθούν είναι αυτό που χρειάζεστε. Ρίχνουμε μια ματιά στο τι είναι η κινητική ναυτία, στα αίτια, στους παράγοντες κινδύνου και στους τρόπους πρόληψης και θεραπείας αυτού του ιδιαίτερα συνηθισμένου προβλήματος.

Τι είναι η κινητική ναυτία;

Η κινητική ναυτία είναι μια διαταραχή στην αίσθηση ισορροπίας σας που οδηγεί κατά κύριο λόγο σε ναυτία, η οποία προκαλείται από κινήσεις όπως αυτές που αντιμετωπίζει κανείς κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με αυτοκίνητο, καράβι ή αεροπλάνο.

Η ναυτία μπορεί να εκδηλωθεί όταν ταξιδεύετε με πλοίο, αυτοκίνητο ή αεροπλάνο.

Τι προκαλεί την κινητική ναυτία;

Η κινητική ναυτία έχει να κάνει με την αίσθηση ισορροπίας του σώματος. Λαμβάνουμε μηνύματα σχετικά με την κίνησή μας και την θέση μας στον χώρο από τους παρακάτω αισθητήρες:

Εσωτερικό αυτί: παρακολουθεί την κατεύθυνση της κίνησης και τη θέση μας στον χώρο.

Μάτια: παρατηρούν τη θέση του σώματος στον χώρο, καθώς και τις κατευθύνσεις των κινήσεων.

Αισθητήρες πίεσης δέρματος, μυών και αρθρώσεων: λαμβάνουν μηνύματα για το ποια σημεία του σώματος αγγίζουν το έδαφος ή κινούνται, για το που βρίσκονται το ένα σε σχέση με το άλλο και για τη δύναμη της βαρύτητας.

Το κεντρικό νευρικό σύστημα (εγκέφαλος και σπονδυλική στήλη) επεξεργάζεται τις πληροφορίες που λαμβάνονται από τους παραπάνω αισθητήρες. Η κινητική ναυτία εμφανίζεται όταν το κεντρικό νευρικό σύστημα λαμβάνει αντικρουόμενα μηνύματα από κάθε αισθητήρα. Για παράδειγμα, αν κάθεστε μέσα σε ενα αυτοκίνητο σε κίνηση διαβάζοντας ενα βιβλίο, το εσωτερικό αυτί σας εντοπίζει την κίνηση που προκαλείται από το ταξίδι σας αλλά τα μάτια σας βλέπουν μόνο τις ακίνητες σελίδες του βιβλίου σας. Αυτό προκαλεί σύγχυση στο κεντρικό νευρικό σύστημα και σας προκαλεί ναυτία.

Ποιοι παθαίνουν κινητική ναυτία και ποιοι είναι πιθανό να πάθουν;

Η κινητική ναυτία είναι πολύ συνηθισμένη και οι περισσότεροι άνθρωποι την αντιμετωπίζουν σε κάποια φάση της ζωής τους.

Παρότι είναι πολύ συχνή σε μικρά παιδιά, τα περισσότερα, μεγαλώνοντας, παύουν να αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα κινητικής ναυτίας.

Η ιδιαίτερη ευαισθησία του κέντρου ισορροπίας του εσωτερικού αυτιού μοιάζει να είναι κληρονομική, καθώς ορισμένες οικογένειες υποφέρουν από κινητική ναυτία περισσότερο από άλλες.

Registration

Γίνε μέλος στο epithimies.gr και απόκτησε μοναδικά προνόμια!

Γίνε μέλος τώρα!

Αν τείνεται να παθαίνετε κινητική ναυτία υπό ορισμένες συνθήκες (π.χ. όταν ταξιδεύετε με αυτοκίνητο), είναι πιθανό ότι είστε γενικότερα επιρρεπείς σε αυτή.

Ποια είναι τα σημεία και τα συμπτώματα της κινητικής ναυτίας;

Τα συμπτώματα της κινητικής ναυτίας περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

  • Ναυτία
  • Έμετο
  • Ζάλη
  • Εφίδρωση
  • Δυσφορία (γενική αίσθηση ενόχλησης και αδυναμίας)
  • Ωχρότητα
  • Αίσθημα ψύχρας και υγρασίας

Πως αντιμετωπίζεται η κινητική ναυτία;

Για την αντιμετώπιση και την πρόληψη της κινητικής ναυτίας, συχνά χρησιμοποιούνται αντισταμινικά φάρμακα, τα οποία περιορίζουν την ενεργοποίηση του εσωτερικού αυτιού. Τα φάρμακα αυτά είναι πραγματικά αποτελεσματικά μόνο όταν λαμβάνονται πριν την εκδήλωση της ναυτίας.

Συχνά βοηθάει να κάθεται κανείς κάτω και να πίνει μικρές γουλιές νερό μέχρι να ηρεμήσει το στομάχι του. Μπορεί να σας βοηθήσει και το να πάτε για ύπνο, εφόσον μπορείτε. Κάποιοι βρίσκουν ότι στην καταπολέμηση της κινητικής ναυτίας βοηθάει το τζίντζερ (διατίθεται και σε μορφή κάψουλας) ή οι καραμέλες με γεύση δυόσμου και μέντας, αν και τα παρασκευάσματα αυτά δεν μπορούν να λειτουργήσουν προληπτικά.

Ποια είναι τα αποτελέσματα της κινητικής ναυτίας;

Η κινητική ναυτία αποτελεί συνήθως μια αμελητέα, προσωρινή ενόχληση. Κάποιοι ταξιδιώτες, παρόλα αυτά, νιώθουν ότι η κινητική ναυτία τους καθιστά σχεδόν ανίκανους για οποιαδήποτε ενέργεια.

Τα συμπτώματα της κινητικής ναυτίας συνήθως υποχωρούν όταν η κίνηση που προκαλεί το πρόβλημα παύει και συνήθως εξαφανίζονται εντός περίπου τεσσάρων ωρών. Υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις ανθρώπων που για μερικές μέρες μετά το ταξίδι υποφέρουν από ακόμα από συμπτώματα.

Μπορεί να προληφθεί η κινητική ναυτία;

Αν είστε επιρρεπής στην κινητική ναυτία ή αν την αντιμετωπίζετε, δοκιμάστε να κάνετε τα εξής:

 

  • Να κάθεστε σε στάση τέτοια που τα μάτια σας να βλέπουν την ίδια κίνηση με αυτή που αισθάνεται το σώμα.
  • Στο αυτοκίνητο, να κάθεστε στο μπροστινό κάθισμα και να κοιτάτε αντικείμενα που βρίσκονται μακριά μέσα από το μπροστινό παρμπρίζ και όχι αντικείμενα που περνάνε από δίπλα σας.
  • Στο καράβι, μπορείτε να ανεβαίνετε στο κατάστρωμα και να παρακολουθείτε τον ορίζοντα.
  • Στο αεροπλάνο, να επιλέγετε κάθισμα δίπλα σε παράθυρο και κοιτάτε έξω.
  • Να κάθεστε με τρόπο τέτοιο που να απαιτεί τη λιγότερη δυνατή κίνηση:
  • Να ζητάτε από τον οδηγό του λεωφορείου ή του αυτοκινήτου να πηγαίνει πιο αργά.
  • Να κάθεστε στη μέση του πλοίου ή του αεροπλάνου (δίπλα στα φτερά).
  • Να μην διαβάζετε και να μην κάνετε άλλες παρόμοιες εργασίες.
  • Να μην κάθεστε έτσι ώστε να κοιτάτε αντίθετα από την κατεύθυνση της κίνησης.
  • Να μην κοιτάτε ή μιλάτε με άλλα άτομα που αντιμετωπίζουν κινητική ναυτία.
  • Να προσπαθείτε να εισπνέετε καθαρό αέρα, π.χ. κρατήστε ανοιχτό το παράθυρο του αυτοκινήτου ή ανεβείτε στο κατάστρωμα του πλοίου.
  • Να αποφεύγετε τα καυτερά ή λαδερά φαγητά, το αλκοόλ και τα ανθρακούχα τρόφιμα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και για 24 ώρες πριν από αυτό.
  • Να τρώτε ελαφριά γεύματα πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ενα ελαφρύ γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες βοηθάει το στομάχι.
  • Να κοιμάστε αρκετά το βράδυ πριν το ταξίδι σας και να αποφεύγετε να ταξιδεύετε αν δεν αισθάνεστε υγιείς και ξεκούραστοι.
  • Να αποφεύγετε τα ταξίδια με πλοίο.
  • Να αποφεύγετε τα παιχνίδια στο λούνα παρκ, ειδικά αυτά που περιστρέφονται.
  • Να λαμβάνετε φάρμακα καταπολέμησης της ναυτίας πριν ταξιδέψετε, ακολουθώντας τις οδηγίες του γιατρού ή του φαρμακοποιού σας.

Πότε να καλέσετε τον γιατρό

Οι περισσότερες περιπτώσεις κινητικής ναυτίας είναι ήπιες και περνούν μόνες τους. Παρόλα αυτά, αν εσείς ή το παιδί σας αντιμετωπίζετε πολύ έντονη αίσθηση ναυτίας ή αν αυτή σταδιακά χειροτερεύει, πρέπει να συμβουλευθείτε γιατρό.

 

Συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία

Παρακαλώ συμπληρώστε τα πεδία με αστερίσκο για να συνεχίσετε. Αν επιθυμείτε να λαμβάνετε προσαρμοσμένες προσφορές και περιεχόμενο, μην παραλείψετε να συμπληρώσετε τα προαιρετικά πεδία

Πρεσβευτές Swiffer

Πρεσβευτές Swiffer

"

Το Swiffer είναι πραγματικά πολύ καλό με βοηθάει στο ξεσκόνισμα ειδικά στα ψηλά σημεία (φωτιστικά / κάδρα / κουρτινόξυλα). Επίσης σχετικά με τις τρίχες της booboos όλα είναι πολύ καλύτερα . Επίσης τα ξεσκόνισμα κρατεί πολύ περισσότερο (εξοικονόμηση χρόνου και κόπου ).

"

απο Πρεσβευτή
ΚΑργυρω