Μαμά το 2012: Πόσο έχει αλλάξει ο ρόλος μας σε σχέση με το παρελθόν;

Μαμά το 2012: Πόσο έχει αλλάξει ο ρόλος μας σε σχέση με το παρελθόν

Πολλά έχουν αλλάξει από την εποχή των μαμάδων ή των γιαγιάδων μας, όπως αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα της Procter & Gamble.


Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι ο παραδοσιακός ρόλος της "μητέρας και νοικοκυράς" έχει αλλάξει σε αυτόν του “manager” της οικογένειας. Ο ελεύθερος χρόνος είναι πολυτέλεια για τις μαμάδες στην Ελλάδα αφού έχουμε στη διάθεσή μας λιγότερο από 40 λεπτά ημερησίως για τον εαυτό μας!

Ως managers της οικογένειας έχουμε πολλές υποχρεώσεις οικογενειακές αλλά και επαγγελματικές, έχουμε όμως και «συμμάχους».

Η συντριπτική πλειοψηφία των μαμάδων που πήρε μέρος στην έρευνα αναγνώρισε ότι οι μοντέρνες οικοσυσκευές και τα καινοτόμα προϊόντα καθημερινής χρήσης τις βοηθούν να εξοικονομήσουν χρόνο κάνοντας τη ζωή τους πιο εύκολη.

Πάλι όμως, όσο χρόνο και να εξοικονομήσουμε, επιλέγουμε να τον επενδύσουμε στα παιδιά μας και όχι για τον εαυτό μας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ασχολούμαστε 5,4 ώρες καθημερινά με τη φροντίδα των παιδιών μας, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος σε 13 χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι 4,1 ώρες. Παρ’ όλα αυτά όμως, 3 στις 4 νιώθουμε σε κάποιο βαθμό ενοχές για τον χρόνο που δαπανάμε στη δουλειά σε βάρος της οικογένειας.

Αυτό όμως που, όπως δείχνει η έρευνα, έχει αλλάξει σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν είναι η συμμετοχή των μπαμπάδων στην καθημερινή φροντίδα των παιδιών. 3 στις 4 περιπτώσεις που έχουμε βοήθεια στο σπίτι, αυτή προέρχεται από τον σύζυγο ή τον σύντροφό μας. Η συνεισφορά των Ελλήνων μπαμπάδων φτάνει την 1 ώρα ανά ημέρα, την στιγμή που o μέσος όρος για τη Δυτική Ευρώπη είναι 49 λεπτά.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης και το γεγονός ότι οι μαμάδες του σήμερα θεωρούμε τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 καλύτερες για την μητρότητα. Στο πλαίσιο της έρευνας, οι μητέρες κλήθηκαν να φανταστούν μία μηχανή του χρόνου να τις πηγαίνει πίσω σε μια «χρυσή εποχή» για τη μητρότητα. Σε ποσοστά 43% και 25% οι μαμάδες επέλεξαν να γυρίσουν στις δεκαετίες του ’80 και του ’90, αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά συμβουλές και υποστήριξη που χρειάζεται μια μητέρα, η έρευνα έδειξε, ότι οι μαμάδες έχουν τα σκήπτρα, καθώς για το 49%, πρώτες για συμβουλές και υποστήριξη θεωρούνται άλλες μαμάδες - κυρίως η μαμά τους (27%) αλλά και άλλες μητέρες (22%).

Η έρευνα δεν θα μπορούσε να μην αποτυπώσει την επιρροή της οικονομικής κρίσης στο ρόλο μας και το έργο μας ως μητέρες. Έτσι η πλειοψηφία των μαμάδων που έλαβαν μέρος στην έρευνα νιώθουν πως τα οικονομικά προβλήματα της χώρας έχουν δυσκολέψει σε κάποιο βαθμό το έργο τους και το ρόλο τους ως «καλή μητέρα».

Registration

Γίνε μέλος στο epithimies.gr και απόκτησε μοναδικά προνόμια!

Γίνε μέλος τώρα!

Συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία

Παρακαλώ συμπληρώστε τα πεδία με αστερίσκο για να συνεχίσετε. Αν επιθυμείτε να λαμβάνετε προσαρμοσμένες προσφορές και περιεχόμενο, μην παραλείψετε να συμπληρώσετε τα προαιρετικά πεδία

Πρεσβευτές Swiffer

Πρεσβευτές Swiffer

"

Το Swiffer είναι πραγματικά πολύ καλό με βοηθάει στο ξεσκόνισμα ειδικά στα ψηλά σημεία (φωτιστικά / κάδρα / κουρτινόξυλα). Επίσης σχετικά με τις τρίχες της booboos όλα είναι πολύ καλύτερα . Επίσης τα ξεσκόνισμα κρατεί πολύ περισσότερο (εξοικονόμηση χρόνου και κόπου ).

"

απο Πρεσβευτή
ΚΑργυρω