Ύπνος: το ελιξίριο της μακροζωίας

Ύπνος: το ελιξίριο της μακροζωίας

Ο ύπνος κάνει καλό στην εμφάνιση και όχι μόνο. Ένας καλός και ήρεμος βραδινός ύπνος μας χαρίζει χρόνια ζωής.


Ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που αισθάνονται περίφημα με μόνο έξι ώρες ύπνου, ή χρειάζεστε τουλάχιστον ένα οκτάωρο για να ξυπνήσετε ξεκούραστες; Όπως και να ’χει, σε πληθώρα ερευνών για τον ύπνο, οι περισσότεροι ερευνητές δεν μπορούν παρά να συγκλίνουν σε μία άποψη: ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας.

Με βάση μια μελέτη του Πανεπιστημίου της California, στο San Diego, η ιδανική διάρκεια ύπνου δεν είναι οι οκτώ ώρες σύμφωνα με την έως σήμερα ευρέως διαδεδομένη αντίληψη, αλλά οι επτά –και όχι λιγότερο από εξίμισι– ώρες. Το μαγικό επτάωρο, που θεωρείται «βασικός ύπνος» από τους ερευνητές, επαρκεί για τη διατήρηση της ιδανικής κατάστασης υγείας. Όπως προέκυψε από τη μελέτη, στην οποία συμμετείχαν ένα εκατομμύριο άτομα, διάρκεια ύπνου μεγαλύτερη από επτά ώρες μπορεί να μειώσει το προσδόκιμο ζωής.

Επιπλέον, μια έκθεση που δημοσίευσε πρόσφατα το Πανεπιστήμιο του Surrey, στο Ηνωμένο Βασίλειο, επισημαίνει ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε χρόνιες παθήσεις, όπως διαβήτη, καρδιοπάθειες, υψηλή αρτηριακή πίεση και παχυσαρκία. Το σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας Guardian αναφέρει ότι διάρκεια ύπνου μικρότερη από την απαιτούμενη για μερικές νύχτες (λιγότερο από έξι ώρες κάθε βράδυ), επηρεάζει την έκφραση 700 γονιδίων που σχετίζονται με την καταπολέμηση ασθενειών. Οι αλλαγές που επιτελούνται στον οργανισμό είναι σημαντικές για τη μακροχρόνια υγεία, αφού διαταράσσουν το ανοσοποιητικό σύστημα και τον μεταβολισμό. Η συστηματική έλλειψη ύπνου – λιγότερο από πέντε ώρες κάθε βράδυ – αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου κατά 15%, σύμφωνα με τη μελέτη.

Την ώρα που εμείς κοιμόμαστε, ο οργανισμός ενεργοποιεί μια λειτουργία επανόρθωσης. Η έλλειψη ύπνου όμως καταστέλλει τη δραστηριότητα των γονιδίων που ρυθμίζει την φλεγμονώδη αντίδραση του οργανισμού, η οποία συνδέεται με τη γήρανση. Η στέρηση ύπνου κάνει το πρόσωπο να φαίνεται εξίσου κουρασμένο με το σώμα. Το χειρότερο είναι ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλεί ακόμη περισσότερες αϋπνίες.

Αφού η αποκατάσταση του οργανισμού, μεταξύ άλλων η δημιουργία νέων κυττάρων του δέρματος και η ορμονική εξισορρόπηση, συμβαίνει κατά τη διάρκεια του ύπνου, τα χρόνια προβλήματα ύπνου μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρά προβλήματα υγείας.

Η χαλάρωση του δέρματος του προσώπου και οι μαύροι κύκλοι κάτω από τα μάτια κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στις περισσότερες γυναίκες ώστε να  προσπαθήσουν να κοιμούνται περισσότερο. Εύκολο να το λέμε, δύσκολο να το κάνουμε όμως.

Ο κιρκάδιος ρυθμός, δηλαδή το βιολογικό ρολόι που ρυθμίζει τον κύκλο ύπνου-εγρήγορσης, διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Ωστόσο, ο καθηγητής Jim Horne του Κέντρου Έρευνας για τον Ύπνο (Sleep Research Centre) του Πανεπιστημίου Loughborough υποστηρίζει ότι τα ευρήματα των ερευνών δεν συνεκτιμούν την ποιότητα του ύπνου, και διαπιστώνει ότι υπάρχουν άνθρωποι που κοιμούνται μόνο έξι ώρες και είναι απολύτως «ικανοποιημένοι από τον ύπνο τους».

Επομένως, οι επτά ή οι οκτώ ώρες ύπνου δεν είναι τόσο σημαντικές για τη μακροζωία όσο η ποιότητα της ανάπαυσης. Δώστε λοιπόν τη δέουσα προσοχή στις ποικίλες απόψεις των ειδικών που ξιφουλκούν για τη βέλτιστη διάρκεια του ύπνου, αλλά μην χάνετε και τον ύπνο σας…

Για έναν καλό βραδινό ύπνο, ακολουθήστε μερικές συμβουλές που προτείνει το περιοδικό Psychology Today:

Διατηρήστε ένα σταθερό πρόγραμμα

Registration

Γίνε μέλος στο epithimies.gr και απόκτησε μοναδικά προνόμια!

Γίνε μέλος τώρα!

Μην κοιμάστε πάνω από 45 λεπτά κατά τη διάρκεια της ημέρας

Μην καταναλώνετε καφεΐνη μετά το μεσημέρι και αλκοόλ αργά το βράδυ

Ασκηθείτε 20 έως 30 λεπτά καθημερινά (ολοκληρώστε την άσκηση τουλάχιστον τρεις ώρες πριν πέσετε για ύπνο)

Κάντε θετικές σκέψεις

Δημιουργήστε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα στο υπνοδωμάτιο

Κλείστε τον υπολογιστή και σταματήστε τα βιντεοπαιχνίδια τουλάχιστον δύο ώρες πριν πέσετε στο κρεβάτι

Προετοιμαστείτε για τον ύπνο: χαμηλώστε το φωτισμό και κάντε ένα χαλαρωτικό ντους

Καταναλώστε σνακ που περιέχουν τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που βοηθά την έλευση του ύπνου

Φορέστε μάσκα ύπνου για να πετύχετε το απόλυτο σκοτάδι

Εξασφαλίστε μια δόση ήλιου κατά τη διάρκεια της ημέρας

Συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία

Παρακαλώ συμπληρώστε τα πεδία με αστερίσκο για να συνεχίσετε. Αν επιθυμείτε να λαμβάνετε προσαρμοσμένες προσφορές και περιεχόμενο, μην παραλείψετε να συμπληρώσετε τα προαιρετικά πεδία

Πρεσβευτές Swiffer

Πρεσβευτές Swiffer

"

Το Swiffer είναι πραγματικά πολύ καλό με βοηθάει στο ξεσκόνισμα ειδικά στα ψηλά σημεία (φωτιστικά / κάδρα / κουρτινόξυλα). Επίσης σχετικά με τις τρίχες της booboos όλα είναι πολύ καλύτερα . Επίσης τα ξεσκόνισμα κρατεί πολύ περισσότερο (εξοικονόμηση χρόνου και κόπου ).

"

απο Πρεσβευτή
ΚΑργυρω