Συμβουλές αντιμετώπισης των ενοχλήσεων

Συμβουλές αντιμετώπισης των ενοχλήσεων που αντιμετωπίζουν οι μητέρες στην περιοχή του αυχένα και της πλάτης μετά τον τοκετό

Μετά τον τοκετό πολλές γυναίκες εμφανίζουν συμπτώματα όχλησης, όπως πόνο, πιάσιμο, κάψιμο, βάρος, στην περιοχή του αυχένα των ώμων και μεταξύ των ωμοπλατών.


Συμβουλές αντιμετώπισης των ενοχλήσεων  που αντιμετωπίζουν οι μητέρες στην περιοχή του αυχένα και της πλάτης μετά τον τοκετό

  • Αιτιολογία, απαλοιφή  επιβαρυντικών παραγόντων (θέσεις θηλασμού, τρόπος μεταφοράς μωρού μέσα και έξω από το σπίτι: αγκαλιά, αυγό, πόρτ-μπεμπέ, καρότσι)
  • Eύκολες κινήσεις, ασκήσεις προς ανακούφιση και θεραπεία.

Τα συμπτώματα συχνά εμφανίζονται  κατα την βραδινή κατάκλιση και είναι έντονα στο πρωινό ξύπνημα. Μπορεί να αναπαράγονται κατά την κίνηση, αλλά συχνότερα επιμένουν στην ακινησία, σε θέσεις δηλαδή που λαμβάνουμε για πολύ ώρα όπως η επίμονη καθιστική θέση εργασίας, θηλασμού, διαβάσματος.

Ο χαρακτήρας των συμπτωμάτων ως προς την ένταση και τη διάρκεια δεν είναι σταθερός παρόλα αυτά καθορίζει την ποιότητα της καθημερινότητας της νέας μητέρας, σε ένα περιβάλλον μεταβατικό με ιδιαίτερες απαιτήσεις.

Η αιτιολογία είναι πολυπαραγοντική.  Κύριοι επιβαρυντικοί παράγοντες είναι εκτός άλλων, η μεταβολή του σώματος κατα την εγκυμοσύνη και η αλλαγή των κινητικών δραστηριοτήτων κατα την διάρκεια και μετά τον τοκετό.
Έτσι λοιπόν αυξομειώνεται το σωματικό βάρος, μεταβάλλεται η στάση του σώματος κατά τη στήριξη, τη βάδιση, τον ύπνο, επιβαρύνοντας τις αρθρώσεις, τους δίσκους και τους μύες.

Παράλληλα μειώνεται η κινητικότητα της μητέρας.  Αυξάνεται ο χρόνος θέσης σε καμπτικά ("σκυφτά") πρότυπα όπως η καθιστική θέση, ο θηλασμός, η αγκαλιά, η αλλαγή της πάνας.  Συν το γεγονός ότι η μετακίνηση της μητέρας συνοδεύεται   τις περισσότερες  φορές με την μετακίνηση του μωρού είτε κουβαλώντας το, είτε σπρώχνοντας το καρότσι, επιβαρύνοντας το μυοσκελετικό της σύστημα.

Στην κλινική μας πρακτική καθημερινά καλούμαστε να δώσουμε  λύση σε τέτοιου είδους μηχανικά προβλήματα. Δεν είναι λίγες οι φορές όπου οι ίδιες μητέρες αναφέρουν : " νιώθω την πλάτη μου και τον αυχένα μου δύσκαμπτο, σαν να θέλω κάποιος να με τεντώσει...."

Η θεραπευτική προσέγγιση μας, για αυτοθεραπεία, συνιστά τη μείωση των επιβαρυντικών παραγόντων την σταδιακή αύξηση των φυσικών δραστηριοτήτων  και την θεραπευτική άσκηση.

Έτσι δίνονται συμβουλές για μια πιο εργονομική, λειτουργική στάση του σώματος κατα τις δραστηριότητες όπως :

Registration

Γίνε μέλος στο epithimies.gr και απόκτησε μοναδικά προνόμια!

Γίνε μέλος τώρα!

1. Ορθή θέση θηλασμού

2. Ορθή θέση αγκαλιάς

3. Ορθή θέση ύπνου

4. Εργονομία κατά τη μεταφορά του μωρού με το αυγό, το πόρτ-μπεμπέ, τον μάρσιπο  και το καρότσι.

Επίσης δίνονται συμβουλές και ασκήσεις με θεραπευτική προσέγγιση.  Συνιστούμε γενικά την αύξηση της κίνησης με τον απλούστερο τρόπο, το περπάτημα ή οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα έκανε η μητέρα προ της εγκυμοσύνης, ξεκινώντας με ηπιότερη φόρτιση.

Μια από τις πιο στοχευμένες συμβουλές είναι η διακοπή έστω για ένα λεπτό από την παρατεταμένη θέση και η εκτέλεση μιας συγκεκριμένης κίνησης, της θεραπευτικής άσκησης.

 

Προτείνουμε ένα πολύ απλό προγράμμα  ασκήσεων οι οποίες θα βελτιώσουν την κινητικότητα του αυχένα και της θωρακικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης. Θα μειώσουν ή και εξαλείψουν τα συμπτώματα και θα τονώσουν τους μύες δίνοντας αντοχή στις κινητικές δοκιμασίες της καθημερινότητας.  Το πρόγραμμα είναι καλό να εκτελείται 2-3 φορές την ημέρα -  ποτέ με το που ξυπνάμε το πρωί ή αμέσως  μετά την μεσημεριανή ξεκούραση.

1.Ασκήσεις κινητικότητας αυχένα: 2 set των 10 στροφή αριστερά και μετά δεξιά.
2. Ασκήσεις κινητικότητας αυχένα: 2 set των 10 πλάγια κάμψη αριστερά και μετά δεξιά.
3. Ασκήσεις κινητικότητας αυχένα (McKenzie αυχένα): 10 επαναλήψεις κάθε μία ώρα. ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΟ ΜΟΥ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΑΓΟΝΙ ΜΟΥ, ΜΕΤΑΚΙΝΩ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΕΦΩ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΘΕΣΗ.
4. Άσκηση κινητικότητας θώρακα (McKenzie θώρακα): ΚΑΘΟΜΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΕΚΛΑ  (ΝΑ ΑΚΟΥΜΠΑΕΙ ΟΛΗ Η ΠΛΑΤΗ ΜΟΥ) ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ THN ΠΛΑΤΗ ΜΟΥ  (Ο ΑΥΧΕΝΑΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΑΘΕΡΟΣ).
5.Άσκηση ενδυνάμωσης αυχένα με γλώσσα: ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΙΣΚΟ ΚΑΙ ΣΠΡΩΧΝΩ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ. ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΩ 2 ΣΕΤ ΤΩΝ 10 ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΩΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
6. Άσκηση ενδυνάμωσης πλάτης: 2 set των 10 επαναλήψεων.

7. Άσκηση ενδυνάμωσης πλάτης: 2 set των 10 επαναλήψεων.



Dr. Σωκράτης Φ. Ηλιάδης, Φυσικοθεραπευτής.

Physiomedica.gr

Συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία

Παρακαλώ συμπληρώστε τα πεδία με αστερίσκο για να συνεχίσετε. Αν επιθυμείτε να λαμβάνετε προσαρμοσμένες προσφορές και περιεχόμενο, μην παραλείψετε να συμπληρώσετε τα προαιρετικά πεδία

Πρεσβευτές Swiffer

Πρεσβευτές Swiffer

"

Το Swiffer είναι πραγματικά πολύ καλό με βοηθάει στο ξεσκόνισμα ειδικά στα ψηλά σημεία (φωτιστικά / κάδρα / κουρτινόξυλα). Επίσης σχετικά με τις τρίχες της booboos όλα είναι πολύ καλύτερα . Επίσης τα ξεσκόνισμα κρατεί πολύ περισσότερο (εξοικονόμηση χρόνου και κόπου ).

"

απο Πρεσβευτή
ΚΑργυρω