χαρείτε

Πώς να χαρείτε τον ήλιο χωρίς να καείτε.

Όσο κι αν λατρεύουμε τον ήλιο, η αλήθεια είναι ότι μπορεί να βλάψει το δέρμα μας. Πώς μπορούμε να επωφεληθούμε από τα θετικά που μας προσφέρει αποφεύγοντας τους κινδύνους;


Έγκαυμα, πόνος, ξεφλούδισμα και ζημιά για το δέρμα. Όλοι γνωρίζουμε το αποτέλεσμα της πολύωρης έκθεσης στην ακτινοβολία. Ο ήλιος έχει πολλά καλά, ωστόσο πιο συχνά γίνεται λόγος για τις βλαβερές του επιδράσεις παρά για τα οφέλη του.

Πληθώρα τραγουδιών έχουν γραφτεί για το υπέροχο φως του ήλιου: «Good Day Sunshine», «You Are the Sunshine of My Life» και «Walking on Sunshine» είναι μόνο μερικά από αυτά. Οι συγκεκριμένες διαχρονικές επιτυχίες υμνούν τη ζεστασιά του ήλιου και τον συνδέουν με θετικά συναισθήματα και αισιοδοξία. Οι ζεστές ηλιαχτίδες είναι όντως υπέροχη αίσθηση, όπως άλλωστε μαρτυρά ο στίχος «Don’t it feel good?». Στην πραγματικότητα ο ήλιος προσφέρει πολύτιμα οφέλη για την υγεία μας, εφόσον όμως τον απολαμβάνουμε με μέτρο.

Οι πιο πρόσφατες έρευνες υποστηρίζουν ότι 15 τουλάχιστον λεπτά έκθεσης στον ήλιο χωρίς αντηλιακό όχι μόνο δεν εγκυμονούν κίνδυνο εγκαύματος, αλλά χαρίζουν στον οργανισμό μια σημαντική ποσότητα βιταμίνης D, απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου που δυναμώνουν τα οστά και τα δόντια και για την ανάπτυξη των κυττάρων. Ο ήλιος μας φτιάχνει τη διάθεση χάρη στην αύξηση των ορμονών που συνδέονται με την ευεξία και συγκεκριμένα της σεροτονίνης, των ενδορφινών και της μελατονίνης που βοηθάει στον ήρεμο ύπνο. Οι ευεργετικές ιδιότητες όμως δεν σταματούν εδώ: η ηλιακή ακτινοβολία δυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, βελτιώνει τον μεταβολισμό, αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης κάποιων μορφών καρκίνου και άλλων ασθενειών όπως η σκλήρυνση κατά πλάκας, ρίχνει την πίεση, συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης και του σακχάρου και βελτιώνει γενικότερα την υγεία. Θέλετε κι άλλα;

Registration

Γίνε μέλος στο epithimies.gr και απόκτησε μοναδικά προνόμια!

Γίνε μέλος τώρα!

Για να απολαύσετε τα οφέλη της ηλιακής ακτινοβολίας με ασφάλεια, «μαζέψτε» ήλιο για 15 με 30 λεπτά χωρίς αντηλιακό πριν από τις 10 π.μ. και μετά τις 3 μ.μ. ώστε να πάρει ο οργανισμός σας την απαραίτητη ποσότητα βιταμίνης D. Τα άτομα με ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα πρέπει να εκτεθούν για περίπου 20 λεπτά στον ήλιο για να καλύψουν τις ανάγκες τους στη συγκεκριμένη βιταμίνη. Οι πιο σκουρόχρωμες επιδερμίδες μπορούν να παραμείνουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα καθώς έχουν φυσική προστασία και δεν καίγονται τόσο εύκολα. Τις μεσημεριανές ώρες που η ακτινοβολία είναι εντονότερη, είναι σημαντικό να φοράμε αντηλιακό και να το ανανεώνουμε ανάλογα με τον δείκτη προστασιας του για να προστατευτούμε από τυχόν εγκαύματα. Τις υπόλοιπες ώρες αποφύγετε την αλόγιστη έκθεση, αναζητήστε τη σκιά, ή φορέστε ρούχα που καλύπτουν το σώμα, καπέλο και γυαλιά ηλίου για να αποφύγετε την εμφάνιση ρυτίδων και μελανώματος.

Προσοχή στο αντηλιακό: διαβάστε τις ετικέτες και διαλέξτε ένα αντηλιακό που να προσφέρει προστασία και από την UVA και από την UVB ακτινοβολία και φροντίστε να περιέχει οξείδιο του ψευδαργύρου και διοξείδιο του τιτανίου. Προτιμήστε αυτά που περιέχουν μεταλλικά φίλτρα αντί αυτών που περιέχουν χημικά. Ίσως να έχετε ακούσει για αντηλιακά που περιέχουν χημικά όπως η οξυβενζόνη. Αποφύγετε τα συγκεκριμένα αντηλιακά καθώς η εν λόγω ουσία έχει συνδεθεί με διάφορα προβλήματα υγείας.

Μια καλή πρακτική είναι η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε βιταμίνη D, όπως ο σολωμός, τα μανιτάρια και τα αυγά, ενώ εξίσου ωφέλιμα είναι τα φρούτα και λαχανικά που χάρη στα αντιοξειδωτικά που περιέχουν βοηθούν στην προστασία του δέρματος την ώρα που απολαμβάνουμε ξέγνοιαστα τον ήλιο.

Συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία

Παρακαλώ συμπληρώστε τα πεδία με αστερίσκο για να συνεχίσετε. Αν επιθυμείτε να λαμβάνετε προσαρμοσμένες προσφορές και περιεχόμενο, μην παραλείψετε να συμπληρώσετε τα προαιρετικά πεδία