Πείτε Ναι στα σνακ

Πείτε «Ναι» στα σνακ!

Με τον σύγχρονο τρόπο ζωής και τους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας, το φαγητό «στο πόδι» είναι κάτι συνηθισμένο πια. Τα σνακ όμως μας κάνουν καλό, αρκεί να ξέρουμε ποια να επιλέξουμε!


«Τη δεκαετία του '80, η συνήθης συμβουλή των διαιτολόγων ήταν να καταναλώνουμε τρία βασικά γεύματα την ημέρα», λέει η διαιτολόγος Shona Collins, η οποία ασκεί το επάγγελμα εδώ και 20 χρόνια στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Νότια Αφρική. «Η αντίληψη αυτή όμως έχει ξεπεραστεί. Στις μέρες μας, είναι σπάνιο να βρει κανείς ένα πλάνο διατροφής που δεν περιλαμβάνει ενδιάμεσα γεύματα».

Ενώ οι διατροφολόγοι ορίζουν τα σνακ ως τα «πρόχειρα γεύματα που καταναλώνουμε ανάμεσα στα κύρια γεύματα», πολλοί άνθρωποι είναι εθισμένοι στα σνακ και καταναλώνουν αλόγιστα πατατάκια, μπισκότα και αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας. Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός ότι τα σνακ συχνά ενοχοποιούνται για την παχυσαρκία.

H παχυσαρκία είναι πράγματι ένα σοβαρό πρόβλημα παγκοσμίως. Οι έτοιμες τροφές και τα φαστ-φουντ, καθώς και η παραπληροφόρηση σχετικά με τα σνακ έχουν συμβάλει στο πρόβλημα.

Γιατί κάνουν καλό τα ενδιάμεσα γεύματα;

Σύμφωνα με την κ. Collins, έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν ενδιάμεσα γεύματα (σνακ) είναι πιο πιθανό να τηρούν μια πιο πλήρη και ισορροπημένη διατροφή.

Registration

Γίνε μέλος στο epithimies.gr και απόκτησε μοναδικά προνόμια!

Γίνε μέλος τώρα!

«Τα σωστά και προγραμματισμένα σνακ μπορούν να μειώσουν την πείνα ανάμεσα στα γεύματα, να αποτρέψουν την υπερφαγία στο επόμενο γεύμα, να σας δώσουν ενέργεια τις μεσημεριανές και απογευματινές ώρες που νιώθετε εξάντληση και παράλληλα να σας δώσουν την ευκαιρία να συμπληρώσετε τη διατροφική αξία της διατροφής σας υιοθετώντας πιο συνετές διατροφικές επιλογές».

Οι σωστές επιλογές σνακ, συνεχίζει η κ. Collins, μπορούν να βελτιώσουν τη συγκέντρωση και ταυτόχρονα να αποτρέψουν τα υπογλυκαιμικά επεισόδια που εμφανίζουν πολλοί από εμάς. Επίσης, όταν καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά στα ενδιάμεσα γεύματα, αυξάνεται η πρόσληψη διατροφικών ινών και μικροθρεπτικών συστατικών.

Σε αυτό συμφωνεί και η Αμερικανίδα διαιτολόγος Whitney Evans, η οποία διεξάγει μεταδιδακτορική έρευνα στο Κέντρο ελέγχου βάρους και διαβήτη του Νοσοκομείου Miriam (Miriam Hospital’s Weight Control and Diabetes Centre) και προσθέτει ότι τα σνακ δεν πρέπει να ενοχοποιούνται αδιακρίτως. «Τα καλύτερα σνακ για όλες τις ηλικίες είναι αυτά που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και όχι πλούσια σε θερμίδες», συνεχίζει.

Δεν είναι όλα τα σνακ ίδια

Όλα καλά μέχρι στιγμής, αλλά δεν καταναλώνουν όλοι οι άνθρωποι μόνο σνακ χαμηλής θερμιδικής αξίας και υψηλής θρεπτικής αξίας. Αν κανείς καταναλώνει συνεχώς επεξεργασμένες τροφές, σνακ με πολύ αλάτι ή ζάχαρη που έχουν την ίδια θερμιδική αξία με ένα πλήρες γεύμα, είναι θέμα χρόνου να βάλει κιλά. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι τα άτομα που καταναλώνουν σνακ αλόγιστα, από συνήθεια ή για συναισθηματικούς λόγους, θα πάρουν βάρος.

Συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία

Παρακαλώ συμπληρώστε τα πεδία με αστερίσκο για να συνεχίσετε. Αν επιθυμείτε να λαμβάνετε προσαρμοσμένες προσφορές και περιεχόμενο, μην παραλείψετε να συμπληρώσετε τα προαιρετικά πεδία