Βάλτε γεύση στη ζωή σας με μπαχαρικά

Βάλτε γεύση στη ζωή σας με μπαχαρικά!

Στα παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα πιάτα συναντάμε πολλά μπαχαρικά, όπως η κανέλα και το γαρύφαλλο, που αντιπροσωπεύουν τις γεύσεις και τα αρώματα των εορτών όσο κανένα άλλο υλικό!


Σκεφτείτε τα χριστουγεννιάτικα κουλουράκια με αρωματικό μοσχοκάρυδο, κανέλα και τζίντζερ, τα νόστιμα, μαλακά μπισκότα με γαρύφαλλο, κανέλα και κάρδαμο... Μμμ, τέλειο! Τη στιγμή που ενδίδετε σε όλους τους γευστικούς πειρασμούς, δεν είναι υπέροχο να ξέρετε ότι τα μπαχαρικά αυτά δεν δίνουν απλώς νοστιμιά στο φαγητό, αλλά ενισχύουν το εορταστικό κλίμα με τα πολλά οφέλη που προσφέρουν στην υγεία μας; Ένας λόγος παραπάνω για να τα προσθέσετε στα πιάτα που θα ετοιμάσετε κατά τη διάρκεια των γιορτών.

Διαβάστε παρακάτω σε τι σας κάνουν καλό τα αγαπημένα σας χριστουγεννιάτικα μπαχαρικά:

Κανέλα

Η γλυκιά και συνάμα πικάντικη γεύση της κανέλας είναι ιδανική τόσο για γλυκά όσο και για αλμυρά πιάτα.

Γιατί κάνει καλό; Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει η κανέλα συνδέονται με τη μείωση των φλεγμονών και τη βελτίωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Το κυριότερο, έρευνες έχουν δείξει ότι μπορεί να βοηθήσει στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σε άτομα που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2. Τέλος, είναι το μπαχαρικό που μας κάνει να αισθανόμαστε οικεία και ζεστά – ιδανικό για τις κρύες ημέρες του χειμώνα.

Πώς να την απολαύσετε: Πασπαλίστε κανέλα αντί για ζάχαρη πάνω σε δημητριακά, βρώμη, ψημένο ψωμί ή γιαούρτι, ή προσθέστε την σε ζεστό γάλα, τσάι και smoothie. Ακόμη, ταιριάζει με κουλουράκια, μπισκότα ή με σαλάτες με κους-κους, σιτάρι ή κριθάρι. Φτιάξτε ένα καταπραϋντικό ρόφημα προσθέτοντας τρία-τέσσερα ξυλάκια κανέλας σε δύο φλιτζάνια νερό και προσθέστε λίγο μέλι.

Τζίντζερ

Όπως και η κανέλα, το τζίντζερ μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε γλυκά όσο και σε φαγητά καθώς η τονωτική γεύση του ξαφνιάζει ευχάριστα τον ουρανίσκο.

Γιατί κάνει καλό; Το τζίντζερ γνώρισε ιατρικές χρήσεις ήδη από τον 17ο αιώνα, αφού πρόκειται για ένα βότανο που τονώνει την κυκλοφορία και καταπολεμά τις φλεγμονές ενώ ζεσταίνει εσωτερικά τον οργανισμό. Επιπλέον, ανακουφίζει από ρίγη και συμφόρηση και μειώνει το αίσθημα ναυτίας (κάτι πρακτικό αν έχετε φάει πολύ).

Πώς να το απολαύσετε: Αν κάνετε τις διακοπές σας σε ένα μέρος με κρύο και χιόνι, ένα ρόφημα με τζίντζερ, κανέλα, χαμομήλι και φέτες πορτοκαλιού θα σας ζεστάνει αμέσως. Μπορείτε να το βρείτε φρέσκο, σε σκόνη, αποξηραμένο ή σε ζαχαρωτό, κι έτσι να το προσθέσετε σε διάφορες συνταγές, όπως πίτες, γιαούρτι, δημητριακά αλλά και smoothie. Είναι βασικό συστατικό για χριστουγεννιάτικα μπισκότα και κολοκυθόσουπα αλλά μπορεί να προσθέσει μια ξεχωριστή εξωτική γεύση σε τηγανητές πατάτες, μαρινάδες, ντρέσινγκ για σαλάτες και σοταρισμένα λαχανικά. Φτιάξτε ένα αναζωογονητικό ρόφημα προσθέτοντας σε ένα φλιτζάνι βραστό νερό 1-2 κουταλάκια του γλυκού φρέσκο, τριμμένο τζίντζερ ή μισό κουταλάκι του γλυκού τζίντζερ σε σκόνη και αφήστε το για 10 περίπου λεπτά.

Πιπέρι

Το ίδιο φυτό βγάζει λευκό, μαύρο και πράσινο πιπέρι, γι' αυτό επιλέξτε την ποικιλία που έχει τη γεύση που προτιμάτε.

Γιατί κάνει καλό; Μελέτες έχουν δείξει ότι το μαύρο πιπέρι έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, είναι φυσικό αποσυμφορητικό και μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού. Ακόμη, άλλη έρευνα δείχνει ότι η πιπερίνη που περιέχεται στο πιπέρι μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό να απορροφήσει καλύτερα β-καροτένιο, βιταμίνη Β και σελήνιο.

Πώς να το απολαύσετε: Προσπαθήστε να καταναλώνετε λιγότερο αλάτι, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Στη θέση του προτιμήστε το πιπέρι. Αν θέλετε να απογειώσετε γευστικά το κοτόπουλο, τα ψητά λαχανικά και τις σούπες, μπορείτε να προσθέσετε λίγο μπούκοβο. Αντίθετα, προσθέστε λευκό πιπέρι για μια πικάντικη νότα σε πίτσες, σάλτσες και ντιπ με sour cream. Προσθέστε το κόκκινο πιπέρι σταδιακά – η γεύση του έχει την τάση να γίνεται εντονότερη όσο μαγειρεύεται.

Πάπρικα

Η πλούσια γεύση και η μοναδική ζεστασιά της πάπρικας προκύπτει από το ψήσιμο, το άλεσμα και, συχνά, το κάπνισμα διαφορετικών ειδών γλυκών ή/και καυτερών πιπεριών.

Γιατί κάνει καλό; Το συστατικό της πάπρικας που δίνει την αίσθηση ζεστασιάς είναι η καψαϊκίνη. Πρόκειται για ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό  που προστατεύει τα κύτταρά του οργανισμού από τη φθορά. Η πάπρικα είναι φυσικό αναλγητικό και καίει το λίπος. Ακόμη, αυξάνει τον μεταβολισμό, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βελτιώνει την κυκλοφορία.

Πώς να την απολαύσετε: Χρησιμοποιήστε την για να δώσετε γεύση σε κρέατα κατσαρόλας, σάλτσες, σούπες, μακαρόνια και ρύζι ή βάλτε καπνιστή πάπρικα για έξτρα νοστιμιά σε μαρινάδες και μίγματα μπαχαρικών για κρέατα. Για να δώσετε μοναδική γεύση στα ποπ-κορν, ανακατέψτε πάπρικα με λίγο τσίλι και σκόρδο σε σκόνη.

Μπαχάρι

Registration

Γίνε μέλος στο epithimies.gr και απόκτησε μοναδικά προνόμια!

Γίνε μέλος τώρα!

Το μπαχάρι προέρχεται από την Κεντρική Αμερική και συνδυάζει τις γεύσεις του γαρύφαλλου, του μοσχοκάρυδου και της κανέλας.

Γιατί κάνει καλό; Το μπαχάρι χρησιμοποιείται για την καταπολέμηση της δυσπεψίας και του στομαχόπονου. Ταυτόχρονα, προλαμβάνει και ανακουφίζει το φούσκωμα, ενώ κάποιοι ερευνητές εξετάζουν την πιθανή χρήση του για την αντιμετώπιση του καρκίνου.

Πώς να το απολαύσετε: Το μπαχάρι δίνει εκπληκτική γεύση σε πιάτα με τσίλι και κάρι. Επίσης, χαρίζει έναν ζεστό τόνο σε κέικ και επιδόρπια. Ταιριάζει εξαιρετικά με το μήλο – ακόμα μία κλασική χριστουγεννιάτικη γεύση. Ανακουφιστείτε από τη δυσπεψία ανακατεύοντας 1-2 κουταλάκια του γλυκού μπαχάρι σε σκόνη σε ένα φλιτζάνι βραστό νερό. Αφήστε το για 15 λεπτά και έπειτα σουρώσετε χρησιμοποιώντας ένα φίλτρο του καφέ.

Δενδρολίβανο

Αυτό το αειθαλές βότανο με γεύση ξύλου είναι ιδιαίτερα δημοφιλές συστατικό για τις συνταγές των Χριστουγέννων αλλά και όλης της χρονιάς.

Γιατί κάνει καλό; Το δενδρολίβανο προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία, καθώς είναι αντιοξειδωτικό και ανακουφίζει από τον πονοκέφαλο. Επίσης, είναι καλό να προσθέτετε δενδρολίβανο στα ψητά κρέατα ή τα κρέατα σχάρας καθώς λειτουργεί ως αντικαρκινογόνο.

Πώς να το απολαύσετε: Το αρωματικό δενδρολίβανο δίνει ωραία γεύση στις σούπες και τα κρέατα κατσαρόλας, καθώς και στο κόκκινο κρέας και το κοτόπουλο που ψήνονται είτε στον φούρνο είτε στη σχάρα. Χρησιμοποιήστε αυτό το μαγειρικό βότανο για να φτιάξετε ένα μίγμα για κρέας, βάλτε το σε βούτυρο για να κάνετε μια νόστιμη αλοιφή, ή δώστε ξεχωριστή γεύση σε κρέατα όπως το χοιρινό γλασέ προσθέτοντας μερικά φρέσκα κλαράκια. Ταιριάζει πάρα πολύ με κριτσίνια, κράκερ και αλμυρά μπισκότα. Μπορείτε ακόμα να το απολαύσετε σε ρόφημα προσθέτοντας δυο κουταλάκια του γλυκού φυλλαράκια δενδρολίβανου σε ζεστό νερό για 10-15 λεπτά.

Γαρύφαλλο

Δεν γνωρίζουν όλοι ότι τα μικρά καρφάκια του γαρύφαλλου είναι στην πραγματικότητα αποξηραμένα μπουμπούκια του άνθους.

Γιατί κάνει καλό; Μασήστε ένα καρφάκι γαρύφαλλο για δροσερή αναπνοή ή χρησιμοποιήστε το για να βοηθήσετε την πέψη.

Πώς να το απολαύσετε: Τρυπήστε με γαρύφαλλο μερικά πορτοκάλια και σιγοβράστε σε ένα σκεύος με ζάχαρη, μπαχαρικά και μηλίτη ή κόκκινο κρασί. Το ζεστό κρασί είναι τέλειο ποτό για τις γιορτές. Το χοιρινό στον φούρνο γίνεται πεντανόστιμο αν, προς το τέλος του ψησίματος, αφαιρέσετε την πέτσα, χαράξετε το λίπος και στη συνέχεια καρφώσετε γαρύφαλλα στην επιφάνειά του.

Μοσχοκάρυδο

Το μοσχοκάρυδο είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές μπαχαρικό. Αποτελεί βασικό συστατικό για πολλές χριστουγεννιάτικες λιχουδιές, από κουλουράκια και πουτίγκα μέχρι ζεστό κρασί ή μηλίτη.

Γιατί κάνει καλό; Το μοσχοκάρυδο βοηθά στην πέψη και δρα χαλαρωτικά. Χρησιμοποιήστε το μοσχοκάρυδο σε μικρές ποσότητες, καθώς σε μεγάλες δόσεις μπορεί να γίνει τοξικό για τον οργανισμό.

Πώς να το απολαύσετε: Εκτός από τις πεντανόστιμες πουτίγκες, το μοσχοκάρυδο συνοδεύει τέλεια σούπες και ζεστή βρώμη, ενώ μπορείτε να πασπαλίσετε με αυτό την κολοκυθόπιτα ή τη ζεστή σοκολάτα.

Μέντα

Αυτό το τονωτικό βότανο, εκτός από δροσερή γεύση, προσφέρει και μια σειρά από οφέλη για την υγεία.

Γιατί κάνει καλό; Η μέντα ανακουφίζει από την καούρα, τη δυσπεψία και τη ναυτία. Επίσης, απλώνοντας μια αλοιφή με μέντα στο μέτωπό σας μπορείτε να καταπολεμήσετε τον πονοκέφαλο.

Πώς να την απολαύσετε: Ένα δημοφιλές πιάτο της βρετανικής κουζίνας είναι ο αρακάς με μέντα που συνοδεύει το χριστουγεννιάτικο ψητό. Εκτός όμως από τη συνταγή αυτή, η μέντα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σαλάτες ή κοκτέιλ φρούτων. Πιείτε ένα φλιτζάνι ροφήματος μέντας για να τονωθείτε ή μασήστε ένα ζαχαρωτό με πραγματικό εκχύλισμα μέντας μετά το φαγητό.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Τα αποξηραμένα μπαχαρικά πρέπει να φυλάσσονται σε ένα δροσερό, στεγνό μέρος, μακριά από το φως του ήλιου. Να ελέγχετε πάντοτε την ημερομηνία λήξης. Τα μπαχαρικά σε σκόνη συνήθως διαρκούν περίπου έναν χρόνο, ενώ τα αποξηραμένα φύλλα ή κλωνάρια βοτάνων μπορούν να διατηρηθούν για πολύ μεγαλύτερο διάστημα (από ένα έως τρία χρόνια). Για να ελέγξετε αν κάποιο μπαχαρικό εξακολουθεί να είναι φρέσκο, τρίψτε μια ποσότητα στα δάχτυλά σας. Το άρωμά του θα έπρεπε να έχει πλήρη ένταση. Σε αντίθετη περίπτωση, αγοράστε μερικά φρέσκα μπαχαρικά και απολαύστε τα με τις αγαπημένες σας γιορτινές γεύσεις.

Συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία

Παρακαλώ συμπληρώστε τα πεδία με αστερίσκο για να συνεχίσετε. Αν επιθυμείτε να λαμβάνετε προσαρμοσμένες προσφορές και περιεχόμενο, μην παραλείψετε να συμπληρώσετε τα προαιρετικά πεδία