Αντιμετώπιση των Ενοχλήσεων Στην Περιοχή της Μέσης

Αντιμετώπιση των Ενοχλήσεων Στην Περιοχή της Μέσης.

Συμβουλές Αντιμετώπισης των Ενοχλήσεων που Αντιμετωπίζουν οι Μητέρες στην Περιοχή της Μέσης μετά τον Τοκετό.


Συμβουλές Αντιμετώπισης των Ενοχλήσεων που Αντιμετωπίζουν οι Μητέρες στην Περιοχή της Μέσης μετά τον Τοκετό.

- Αιτιολογία

- Aπαλοιφή επιβαρυντικών παραγόντων (θέσεις θηλασμού, τρόπος μεταφοράς μωρού μέσα και έξω από το σπίτι: αγκαλιά, αυγό, πορτμπεμπέ, καρότσι)

– Eύκολες κινήσεις και ασκήσεις προς ανακούφιση και θεραπεία.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ

Μετά την γέννα αρκετές γυναίκες εμφανίζουν συμπτώματα πόνου, βάρους, ενοχλήσεων και δυσκαμψίας στην περιοχή της μέσης. Τα συμπτώματα μπορούν να φτάσουν στους γλουτούς και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα πιο χαμηλά στα πόδια με την μορφή πόνου, ρεύματος, μουδιάσματος, καψίματος.

Τα συμπτώματα συνήθως χειροτερεύουν τις βραδινές ώρες κατά την κατάκλιση και τις πρωινές ώρες κατά την έγερση από το κρεβάτι. Μέσα στην μέρα αναπαράγονται κατά την κίνηση, ενώ χειροτερεύουν από την ακινησία σε πολύωρες θέσεις λόγω εργασίας, θηλασμού, οδήγησης και άλλων παραγόντων. Ο χαρακτήρας των συμπτωμάτων δεν είναι σταθερός ως προς την ένταση και την διάρκεια του, καθορίζει όμως σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα.

Τα συμπτώματα οφείλονται σε πολλούς παράγοντες. Οι πιο κύριοι παράγοντες είναι η μεταβολή του σώματος κατά την εγκυμοσύνη και η αλλαγή των κινητικών δραστηριοτήτων κατά την διάρκεια, αλλά και μετά τον τοκετό.

Registration

Γίνε μέλος στο epithimies.gr και απόκτησε μοναδικά προνόμια!

Γίνε μέλος τώρα!

Έτσι λοιπόν κατά την διάρκεια του τοκετού αυξάνεται το σωματικό βάρος, μειώνεται η κινητικότητα και η καθημερινή δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι αρθρώσεις, οι μύες και κυρίως οι δίσκοι. Αντίστοιχα, μετά την γέννα, μειώνεται το σωματικό βάρος ενώ η κινητικότητα μειώνεται ακόμα περισσότερο λόγω των αναγκών πλέον για αγκαλιά και θηλασμό του μωρού. Επιπρόσθετα αυξάνονται τα βάρη, καθώς οι άρσεις του μωρού και η μετακίνηση του με το καρότσι ή και χωρίς επιβαρύνουν πάρα πολύ το μυοσκελετικό σύστημα της μητέρας.

Στην καθημερινή κλινική πρακτική καλούμαστε να δώσουμε λύση σε τέτοιου είδους μηχανικά προβλήματα. Πολλές φόρες οι μητέρες αναφέρουν: ‘ έχω έναν πόνο στην μέση, δεν μπορώ να σταθώ όρθια, δεν μπορώ να καθίσω πολύ ώρα και σηκώνομαι πολύ δύσκολα ή δεν μπορώ να μετακινηθώ εύκολα…’.

 

AΠΑΛΟΙΦΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ

 Η θεραπευτική προσέγγιση μας για αυτοθεραπεία, συνιστά τη μείωση των επιβαρυντικών παραγόντων, την σταδιακή αύξηση των φυσικών δραστηριοτήτων και την θεραπευτική άσκηση. Έτσι δίνονται συμβουλές για μια πιο εργονομική, λειτουργική στάση του σώματος κατά τις δραστηριότητες όπως:

1. Ορθή θέση θηλασμού,

Mε σωστή καθιστική θέση μητέρας (με μαξιλάρι στην μέση και τα πόδια να

ακουμπάνε κάτω, υποστήριξη της αγκαλιάς με μαξιλάρι, αλλαγή θέσης)

2. Ορθή θέση αγκαλιάς
Υπό βοήθεια μαρσίπου, αλλαγή θέσης κράτησης, υποστήριξη πλάτης σε τοίχο

3. Ορθή θέση ύπνου (ορθή χρήση μαξιλαριού)

4. Ορθός τρόπος ανύψωσης του βρέφους λυγίζοντας γόνατα και όχι την μέση!

Επίσης δίνονται συμβουλές και ασκήσεις με θεραπευτική προσέγγιση.
E
ΥΚΟΛΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ & ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Συνιστούμε γενικά την αύξηση της κίνησης με τον απλούστερο τρόπο, το

περπάτημα ή οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα έκανε η μητέρα προ της

εγκυμοσύνης ξεκινώντας με ηπιότερη φόρτιση και σταδιακή αύξηση της.
Μία από τις πιο στοχευμένες συμβουλές είναι η διακοπή έστω για ένα λεπτό από την παρατεταμένη θέση και η εκτέλεση μιας συγκεκριμένης κίνησης που μας ξεκουράζει και συνήθως αποτελεί κομμάτι της θεραπευτικής άσκησης, η οποία είναι η ακόλουθη: 

  • McKENZIE ΜΕΣΗΣ:

10 ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑ ΜΙΑ ΜΕ ΔΥΟ ΩΡΕΣ : ΒΑΖΩ ΧΕΡΙΑ ΣΤΗ  ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΣΠΡΩΧΝΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ


Προτείνουμε ένα πολύ απλό πρόγραμμα ασκήσεων οι οποίες θα βελτιώσουν την κινητικότητα της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης. Θα μειώσουν ή και εξαλείψουν τα συμπτώματα και θα τονώσουν τους μύες δίνοντας αντοχή στις κινητικές δοκιμασίες και τα βάρη της καθημερινότητας.

Το πρόγραμμα είναι καλό να εκτελείται 2-3 φορές την ημέρα, μία ώρα τουλάχιστον αφού έχουμε σηκωθεί από το κρεβάτι.

Σε περίοδο έξαρσης των συμπτωμάτων ενδείκνυται να ακολουθείται το πρόγραμμα για μια εβδομάδα.

  • ΕΓΚΑΡΣΙΟΣ ΚΟΙΛΙΑΚΟΣ

ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΩ 2 ΣΕΤ ΤΩΝ 10 ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΩΝ

ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΝ ΕΓΚΑΡΣΙΟ ΚΟΙΛΙΑΚΟ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΟΥ !!!

 

1) ΕΚΜΑΘΗΣΗ: ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ ΜΟΥ, ΤΗΝ ΡΟΥΦΑΩ ΚΑΙ ΑΝΑΠΝΕΩ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ

2) ΓΕΦΥΡΑ : ΣΗΚΩΝΩ ΤΗΝ ΛΕΚΑΝΗ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ ΣΦΙΓΓΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ ΜΟΥ

3) ΕΓΚΑΡΣΙΟΣ ΚΟΙΛΙΑΚΟΣ ΑΠΟ ΟΡΘΙΑ ΘΕΣΗ: ΒΡΙΣΚΟΜΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΥΜΠΑΩ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ. ΡΟΥΦΑΩ ΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΠΙΣΩ-ΜΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΟΡΜΟ ΜΟΥ.

ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΥΜΠΗΣΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ.


4) ΑΣΚΗΣΗ ΛΕΚΑΝΗΣ : ΑΠΟ ΤΕΤΡΑΠΟΔΙΚΗ ΘΕΣΗ ΣΦΙΓΓΩ ΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ ΜΟΥ. ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ ΤΗΝ ΛΕΚΑΝΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΦΕΡΩ 


Επιμέλεια Κειμένου:

 Dr. (PhD) Σωκράτης Ηλιάδης                                                        Δημήτριος Σούκος

 Manual Therapist  MT - Φυσικοθεραπευτής                                 Φυσικοθεραπευτής

Συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία

Παρακαλώ συμπληρώστε τα πεδία με αστερίσκο για να συνεχίσετε. Αν επιθυμείτε να λαμβάνετε προσαρμοσμένες προσφορές και περιεχόμενο, μην παραλείψετε να συμπληρώσετε τα προαιρετικά πεδία

πολύ καλό άρθρο

  • Αναφορά

πολύ καλό άρθρο

  • Αναφορά

Για την ανακούφιση του πόνου της μέσης είναι επίσης χρήσιμη και η στάση της γιόγκα 'child pose', είτε με τα χέρια πίσω από τα πόδια, είτε μπροστά τεντωμένα.

  • Αναφορά