Αλλαγές που κρατούν για πάντα

Αλλαγές που κρατούν για πάντα!

Έχετε μήπως την τάση να αναβάλλετε τις βαρετές δουλειές για την επόμενη μέρα; Ή μήπως είστε από εκείνες που τα δίνουν όλα στο γυμναστήριο τον Ιανουάριο, και έπειτα ξαναβάζουν τα αθλητικά παπούτσια στο ράφι; Μην ανησυχείτε, μπορούμε να σας βοηθήσουμε.


Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν πολλοί είναι να πιστεύουν ότι μπορούν άκοπα και γρήγορα να ανταλλάξουν μια κακή συνήθεια με μια καλή ή να αλλάξουν άρδην τη συμπεριφορά τους, ωστόσο εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν. Απλώς κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας, λέει η Kristina Gyllensten, ψυχολόγος, προπονήτρια (coach) ψυχολογίας, και μία εκ των συγγραφέων του βιβλίου «Psykologisk coachning – för varaktig förändring [Ψυχολογική προπόνηση - για στέρεες αλλαγές ]». Το βιβλίο της βασίζεται στη Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT), και στη συγκεκριμένη περίπτωση εφαρμόζεται στον τομέα της προπόνησης (coaching).

– Η Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία χρησιμοποιείται συχνά ως θεραπευτική μέθοδος για την αντιμετώπιση πιο σοβαρών ψυχιατρικών προβλημάτων, ωστόσο στο βιβλίο το ζητούμενο είναι πώς μπορούμε να κάνουμε κοινές, καθημερινές, βιώσιμες αλλαγές που διαρκούν, εξηγεί η Kristina Gyllensten. Ας πούμε, να μην παρατάμε αμέσως τη γυμναστική.

 Για να εδραιώσουμε μια διαρκή αλλαγή, πρέπει να της δώσουμε αρκετό χρόνο. Από την άλλη πλευρά, πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουμε την προσπάθειά μας για αλλαγή σαν μια διαδικασία με διαφορετικά βήματα, συμβουλεύει η Kristina Gyllensten:

 1. Αναγνώριση του μοτίβου

Μάθετε να βλέπετε και να αναγνωρίζετε το μοτίβο στη συμπεριφορά ή στη συνήθεια που θέλετε να αλλάξετε και παρατηρήστε την κακή συμπεριφορά όταν αυτή συμβαίνει. Για παράδειγμα, είναι αλήθεια ότι συνδέεστε στο Facebook την ώρα που θα πρέπει να ασχολείστε αποκλειστικά με τα ηλεκτρονικά μηνύματα που αφορούν τη δουλειά σας;

 2. Παρατήρηση των αυτόματων σκέψεων

Αναρωτηθείτε πώς φτάνετε σε αυτό το σημείο. Ποιες αυτόματες σκέψεις διέπουν τη συμπεριφορά σας; Παρατηρήστε και εξετάστε προσεκτικά τις σκέψεις σας. Μόνο έτσι μπορείτε να βρείτε εναλλακτικές σκέψεις και εικόνες. Προσπαθήστε να φανταστείτε πόσο καλά θα νιώθετε μόλις απαντήσετε τελικά στα μηνύματά σας, αντί να εστιάζετε στην ποσότητα της δουλειάς που πρέπει να διεκπεραιώσετε. Ίσως μάλιστα χαρίσετε στον εαυτό σας λίγο χρόνο στο Facebook – έπειτα. Οι πάσης φύσεως ανταμοιβές λειτουργούν πάντοτε θετικά.

 3. Άσκηση/Εξάσκηση!

Registration

Γίνε μέλος στο epithimies.gr και απόκτησε μοναδικά προνόμια!

Γίνε μέλος τώρα!

Εξασκηθείτε στην αναδιάταξη των σκέψεών σας. Ναι, σωστά, εξασκηθείτε! Σε αυτό το σημείο μάλιστα γίνεται το λάθος. Απλώς και μόνο επειδή τα καταφέραμε την πρώτη φορά, θεωρούμε ότι στη συνέχεια η διαδικασία θα είναι αυτόματη. Κι όμως. Η πραγματική αναδιάταξη των σκέψεών μας απαιτεί χρόνο και επανάληψη. Το να γνωρίζετε κάτι τέτοιο σας παρηγορεί, επειδή έτσι δεν θα νιώθετε αποτυχημένες κάθε φορά που θα αποτυγχάνετε (με αποτέλεσμα να παραδίδετε πιο εύκολα τα όπλα).

 4. Συνειδητοποίηση

Παρακολουθείτε τακτικά τις ασκήσεις σας. Μία φορά την ημέρα αρκεί. Πώς πηγαίνουν οι αλλαγές; Πώς νιώθετε; Έχουν προκύψει εμπόδια ή δυσκολίες, και αν ναι, τι είδους; Η διαρκής παρακολούθηση σας βοηθά να αποκτάτε συνείδηση της κατάστασης, με αποτέλεσμα να οπλίζεστε επίσης με την τόσο απαραίτητη κατανόηση ότι οι μεγάλες και διαρκείς αλλαγές απαιτούν χρόνο. Μια χρήσιμη μέθοδος για να θυμάστε είναι η λειτουργία υπενθύμισης στο κινητό σας τηλέφωνο.

 5. Ετοιμότητα ενόψει ενδεχόμενων απρόβλεπτων εμποδίων

Μην ξεχνάτε ότι κάποια γεγονότα μπορεί να ανατρέψουν τις καλές σας προθέσεις. Η φιλοδοξία σας να αρχίσετε να ασκήστε τακτικά δεν πρέπει να υπονομεύεται από κάποιο απρόσμενο συμβάν, για παράδειγμα μια ίωση. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να έχετε εκ των προτέρων σκεφτεί τις μεθόδους που θα ακολουθήσετε και να μπαίνετε ξανά σε πρόγραμμα χωρίς καθυστέρηση. Έτσι, η «αποτυχία» σας λόγω κάποιας ασθένειας ή για άλλους λόγους δεν θα φαντάζει τόσο βαριά. Και η επανεκκίνηση θα είναι ευκολότερη!

 6. Αναδρομή

Εξετάστε τις προηγούμενες αλλαγές που κάνατε στη ζωή σας. Αφενός αντλείτε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις επιτυχίες σας, και αφετέρου ενισχύεται η αυτοπεποίθησή σας επειδή ξέρετε ότι είστε πραγματικά ένα άτομο ικανό να διαχειριστεί την αλλαγή. Αν πάραυτα, μετά από αυτή τη διαδικασία, δεν έχετε καταφέρει να αλλάξετε τη συμπεριφορά σας με θεμελιώδη τρόπο, πρέπει να αναζητήσετε επισταμένως τους λόγους, συμβουλεύει η Kristina Gyllensten. Είναι πιθανό το «μικρό» πρόβλημά σας να είναι μέρος μιας ευρύτερης εικόνας, και να έχετε ανάγκη από μια πιο εκτεταμένη ψυχιατρική θεραπεία. Αν, για παράδειγμα, δεν βρίσκετε ποτέ κάτι να σας κινητοποιεί, παρά τις επανειλημμένες απόπειρες και τα τονωτικά κίνητρα, τότε ίσως πάσχετε από κατάθλιψη. Ή αν, παρά το γεγονός ότι έχετε μάθει να οργανώνετε τη ζωή σας καλύτερα με αρκετές καινούριες συνήθειες που εξοικονομούν χρόνο, αισθάνεστε πολύ πιεσμένες, ίσως βρίσκεστε πολύ κοντά στην εξάντληση.

 - Και πάλι, λοιπόν, πρέπει να παρακολουθείτε προσεκτικά πώς εξελίσσεται η διαδικασία της αλλαγής - ή δεν εξελίσσεται, καταλήγει η Kristina Gyllensten. Έτσι έχετε όλες τις αναγκαίες προϋποθέσεις ώστε, μόνες ή με βοήθεια, να αλλάξετε τον εαυτό σας και να τηρήσετε τις αλλαγές.

Συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία

Παρακαλώ συμπληρώστε τα πεδία με αστερίσκο για να συνεχίσετε. Αν επιθυμείτε να λαμβάνετε προσαρμοσμένες προσφορές και περιεχόμενο, μην παραλείψετε να συμπληρώσετε τα προαιρετικά πεδία

Πρεσβευτές Swiffer

Πρεσβευτές Swiffer

"

Το Swiffer είναι πραγματικά πολύ καλό με βοηθάει στο ξεσκόνισμα ειδικά στα ψηλά σημεία (φωτιστικά / κάδρα / κουρτινόξυλα). Επίσης σχετικά με τις τρίχες της booboos όλα είναι πολύ καλύτερα . Επίσης τα ξεσκόνισμα κρατεί πολύ περισσότερο (εξοικονόμηση χρόνου και κόπου ).

"

απο Πρεσβευτή
ΚΑργυρω