Συμβουλές για ξεκούραστο βραδινό ύπνο

Συμβουλές για ξεκούραστο βραδινό ύπνο

Σας προτείνουμε 5 ιδέες για να φτιάξετε τις δικές σας συνήθειες βραδινού ύπνου και να είστε πάντα ξεκούραστες!


Αν έχετε μικρά παιδιά, τότε μάλλον σας λείπει ύπνος. Δεν είναι όμως μόνο τα παιδιά και τα μωράκια που σας κρατούν ξύπνιες. Αντί να πάνε για ύπνο όταν είναι πια εξαντλημένες, πολλές μαμάδες εκμεταλλεύονται τις βραδινές ώρες για να κάνουν δουλειές του σπιτιού.

Στο νέο του βιβλίο «HUSH: A Book of Bedtime Contemplations», ο Rubin Naiman προτείνει μια ριζική μεταστροφή στη μέχρι τώρα αντίληψή μας για τον ύπνο. Το να φτιάχνουμε ένα πρόγραμμα ύπνου είναι σαν να αναπτύσσουμε μια νέα συνήθεια, λέει ο Naiman, και συμβάλλει φυσικά στην καλύτερη ποιότητα του ύπνου. Το να αποβάλουμε κάποιες κακές συνήθειες πριν τον ύπνο συμβάλλει επίσης στην καλύτερη υγεία του οργανισμού. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι μητέρες υποτιμούν τη σημασία του να κοιμούνται αρκετές ώρες. Ποιος είναι όμως ο ιδανικός αριθμός ωρών που πρέπει να κοιμόμαστε για να είμαστε υγιείς; Οι ιδανικές ώρες ύπνου διαφέρουν από γυναίκα σε γυναίκα, αλλά οι παρακάτω είναι χρήσιμες για όλους:

Πηγαίνετε για ύπνο νωρίτερα

«Το να πηγαίνουμε για ύπνο λίγο νωρίτερα κάθε βράδυ εωσότου καταφέρουμε να ξυπνάμε από μόνοι μας το πρωί συμβάλλει στην απεξάρτησή μας από το ξυπνητήρι, το οποίο είναι ό,τι χειρότερο για το σώμα και το πνεύμα», λέει ο Naiman. Το να ξυπνάμε καλά το πρωί είναι εξίσου σημαντικό με το να έχουμε έναν ήρεμο ύπνο το βράδυ.

Αδειάστε το μυαλό σας πριν πέσετε για ύπνο

«Οι σκέψεις που κάνουμε τη νύχτα είναι πιο υπερβολικές και πιο πιεστικές», προσθέτει. «Το να βάζουμε το μυαλό μας σε λειτουργία είναι χρήσιμο κατά τη διάρκεια της ημέρας καθώς και όταν εργαζόμαστε. Είναι όμως αδύνατο να σκεφτούμε σωστά πριν πάμε για ύπνο». Αδειάστε το μυαλό σας ή γράψτε τις σκέψεις σας σε ένα χαρτί για να τις βγάλετε από μέσα σας. Το πρωί μπορείτε να τις διαβάσετε και να σκεφτείτε ξεκούραστες. Ούτως ή άλλως, σίγουρα θα προστεθούν και καινούριες έννοιες την επόμενη μέρα.

Χαλαρώστε πριν κοιμηθείτε

Registration

Γίνε μέλος στο epithimies.gr και απόκτησε μοναδικά προνόμια!

Γίνε μέλος τώρα!

Όταν πέφτει ο ήλιος, η θερμοκρασία του σώματος μειώνεται. Οι άνθρωποι απελευθερώνουν θερμική ενέργεια καθ' όλη τη διάρκεια της νύχτας. Το να κοιμάστε σε ένα δροσερό περιβάλλον συμβάλλει στην καλύτερη ξεκούραση. Αποφύγετε την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας φαγητού και αλκοόλ, γιατί αυξάνει τις καύσεις του οργανισμού και μπορεί να προκαλέσει διαταραχές του ύπνου, όπως για παράδειγμα εφίδρωση.

Γελάστε με την ψυχή σας

Φαίνεται ότι το γέλιο συμβάλλει θετικά στον ύπνο. Το γέλιο χαλαρώνει το σώμα, ηρεμεί το μυαλό και φτιάχνει τη διάθεση. Δοκιμάστε να δείτε μια κωμωδία στην τηλεόραση ή να διαβάσετε ένα ευχάριστο βιβλίο. Μπορείτε επίσης να κάνετε διαγωνισμό γαργαλητού με τα παιδιά σας και τον σύντροφό σας. Το γέλιο θα σας βοηθήσει να αποφορτιστείτε από αυτά που σας απασχολούν.

Η κρεβατοκάμαρα δεν είναι κέντρο ψυχαγωγίας

Η σύγχρονη κρεβατοκάμαρα έχει πολλές ηλεκτρονικές συσκευές, κατά τη γνώμη του Naiman. «Η κρεβατοκάμαρα πρέπει να χρησιμεύει μόνο για ύπνο». Φανταστείτε την κρεβατοκάμαρά σας σαν ένα ήρεμο χώρο για περισυλλογή και χαλάρωση, με όσο το δυνατό λιγότερες συσκευές και οθόνες.

Παρόλο που η προσέγγιση του Naiman για τον ύπνο είναι αρκετά μοντέρνα, οι συμβουλές του είναι χρήσιμες για όλους. Όπως και τα παιδιά έχουν συνήθειες ύπνου, έτσι και οι γυναίκες, και ιδίως οι μητέρες, έχουν ανάγκη από μια διαδικασία προετοιμασίας για τον ύπνο με την οποία να χαλαρώνουν και να αποβάλλουν το στρες της ημέρας. Κλείστε τις συσκευές και τις τηλεοράσεις, διαβάστε ένα αστείο παραμύθι και πείτε ιστορίες με τον σύντροφό σας ή τα παιδιά σας. Υιοθετήστε αυτές τις συνήθειες και θα εξοικονομήσετε ώρες ολόκληρες αναζωογονητικού βραδινού ύπνου ώστε να ξυπνάτε ξεκούραστες και γεμάτες όρεξη για την καινούρια μέρα. Η ξεκούραση μπορεί να βελτιώσει συνολικά την υγεία του οργανισμού.

«Το να εκτιμάτε αυτά που έχετε και να σκέφτεστε θετικά είναι ένα ιδανικό ελιξήριο ύπνου», λέει ο Naiman. «Την επόμενη φορά που θα δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε, αντί να μετρήσετε προβατάκια μετρήστε τα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες».

Συμπληρώστε τα προσωπικά σας στοιχεία

Παρακαλώ συμπληρώστε τα πεδία με αστερίσκο για να συνεχίσετε. Αν επιθυμείτε να λαμβάνετε προσαρμοσμένες προσφορές και περιεχόμενο, μην παραλείψετε να συμπληρώσετε τα προαιρετικά πεδία